واکنش کولاکوویچ به بازگشت خوش خبر به تیم ملی والیبال

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در خانه بازی می‌کند و باز هم به تیم‌های دیگر نشان می‌دهیم که تیم اول آسیا هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی ایران درباره وضعیت لیگ برتر اظهار داشت: امسال فرصت خوبی برای خیلی از بازیکنان ایران بود زیرا بسیاری از بازیکنان ملی در خارج بازی می‌کنند و بازیکنان خارجی نیز امسال به لیگ ایران نیامدند و آنها فرصت داشتند تا کیفیت خود را نشان دهند. ممکن است کیفیت تیم‌ها مانند سال قبل نباشد زیرا آنها بازیکنان زیادی را از دست داده‌اند اما بازی‌های خیلی خوبی در لیگ از تیم‌های مختلف تماشا کردیم.

وی ادامه داد: ورامین از ابتدا صدرنشین بود و دیگر تیم‌ها برای جایگاه‌های دیگر جنگیدند. فکر می‌کنم مرحله پلی‌آف جذاب خواهد بود. ورامین در جایگاه اول است و به دنبال اثبات این است که بهترین تیم بوده و می‌خواهد کیفیت خود را به نمایش بگذارد. این دیدارهای پلی‌آف برای باشگاه‌ها خیلی مهم است و فکر می‌کنم مردم از این دیدارهای هیجان انگیز لذت خواهند برد.

سرمربی تیم ملی درباره جام ملت‌های آسیا، بیان کرد: ایران در این تورنمنت در خانه بازی می‌کند و باز هم به تیم‌های دیگر نشان می‌دهیم که تیم اول آسیا هستیم. این مسابقات نزدیک به رقابت‌های جام جهانی است و میان این مسابقات و جام جهانی کمتر از یک هفته فرصت داریم. جام ملت‌های آسیا 12 روز طول خواهد کشید و سپس جام جهانی در ژاپن شروع می‌شود. این تقویم خوبی برای ما نیست اما تلاش می‌کنیم در میزبانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

او درباره حریفان ایران تصریح کرد: مهم نیست ما با چه تیم‌هایی بازی داریم. استرالیا، ژاپن، کره جنوبی یا قطر. در هر صورت ما باید قهرمان شویم و این انتظاری است که از ما می‌رود. البته رسیدن به قهرمانی آسان نیست و ما با تیم‌های خوبی مانند کره جنوبی دیدار خواهیم داشت. ما در خانه بازی می‌کنیم و باید نشان دهیم بهترین تیم آسیا هستیم.

کولاکوویچ درباره برنامه آماده سازی تیم ملی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: ما از ابتدای ماه آوریل برنامه خود را شروع می‌کنیم. خیلی از بازیکنان در اروپا بازی می‌کنند و بعد از مسابقات نیاز به ریکاوری و استراحت دارند و این فرصت مناسبی است تا بازیکنان جدید و جوانترها با تیم ملی تمرین کنند و خود را نشان دهند. فصل مسابقات ما خیلی شلوغ خواهد بود. بازی‌های انتخابی المپیک، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی را خواهیم داشت. ما بازیکنان جوان خیلی خوبی در تیم خود داریم که امسال در مسابقات جوانان جهان شرکت می‌کنند و این موضوع با برنامه‌های ما تداخل زمانی دارد و ما باید برنامه آماده سازی و ریکاوری خیلی خوبی داشته باشیم تا موفق شویم.

سرمربی تیم ملی درباره لژیونرهای ایران، اضافه کرد: من تمام بازی‌ها را دنبال می‌کنم و بیشتر بازیکنان ما خوب هستند اما برخی بازیکنان نیز به میدان نمی‌روند. معنوی‌نژاد بازی‌های زیادی انجام داده و عملکرد خوبی در این دیدارها داشته است. سعید معروف در تیم خود بسیار خوب بازی کرده اما تیم آنها کامل نیست. معروف تلاش کرده تا سطح کیفیت تیم خود را بالا ببرد و آنها در تمام بازی‌ها به حریف خود نزدیک بودند و با نتایج نزدیک شکست خوردند. میلاد عبادی‌پور و تیم بوهاتوف قدرت فصل قبل خود را به دلیل مصدومیت برخی بازیکنان نداشتند که این موضوع روی عملکرد آنها تاثیر گذاشت. در مجموع فکر می‌کنم وضعیت لژیونرهای ما خوب است. بازیکنان زیادی فرصت حضور در خارج از ایران را دارند و بازیکنان آنجا تجربه جدیدی درباره تفاوت های آماده سازی، فرهنگ والیبالی، فرهنگ زندگی و یادگیری زبان کسب می‌کنند. این فرصت خوبی است تا بازیکنان کیفیت زندگی و والیبال خود را ارتقا دهند.

کولاکوویچ در پایان درباره جلسه با امیرخوش خبر و همکاری دوباره با او، افزود: مرتبه قبل که به ایران آمدم، به من گفتند که او در فدراسیون نیست و من متعجب شدم زیرا از ظرفیت خوب ایشان در مدیریت تیم و خصوصاً شخصیت خوب ایشان آگاه بودم و از همکاری با ایشان راضی بودم. امروز خیلی خوشحالم که همکاری با او ادامه دارد. ما درباره مسائل فنی، اردوی آماده سازی و مسائل پیش روی تیم ملی صحبت کردیم و من تکرار می‌کنم که از حضور ایشان بسیار خوشحال هستم. حالا فکر می‌کنم وضعیت خوبی برای کار داریم و همچنین از جلساتی که با آقای داوری سرپرست فدراسیون داشتم، بسیار خوشحال هستم. از همکاری ایشان در جهت آماده سازی بهتر تیم ملی تشکر می‌کنم.

دیدگاه تان را بنویسید