در دیدار سفیر یونان با رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید شد؛

امضاء تفاهمنامه ورزشی و برگزاری اردوی مشترک با یونان

دیمیتری الکساندر کیس سفیر کشور یونان با حضور در کمیته ملی المپیک با دکتر صالحی امیری رییس و مهندس شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این دیدار که با حضور دکتر قراخانلو رییس آکادمی، دکتر سعیدی خزانه دار و ذیحساب کمیته برگزار شد دکتر صالحی امیری  ضمن اشاره به جایگاه کشور یونان بعنوان مهد این رویداد بزرگ ورزشی  درجهان ابرازداشت: ارتباط دو کشور ایران و یونان ریشه در تاریخ دارد،دولت و ملت دو کشور همواره به همدیگر احترام گذاشته و در گذر زمان از مناسبات و اشتراکات فرهنگی برخودار بوده اند که بدون تردید در عرصه ورزش نیز دو کشور ایران و یونان می توانند همکاری موثری با یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد:حمایت در تصمیمات مهم بین المللی ورزشی از نمایندگان هم،اردو های مشترک ورزشی،تبادل مربی و مدرس،تامین تجهیزات ورزشی و امضا تفاهنمامه ورزشی بین دو کشور ایران و یونان می تواند  روند موثری در ارتقا مناسبات فی مابین داشته باشد.

رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:ارتقاء مناسبات و ارتباطات،تبادل مربی،مدرس و برگزاری اردوهای مشترک و تامین تجهیزات ورزشی مورد نیاز فدراسیون ها و بهره مندی از تجارب دو کشور در زمینه ورزش می تواند زمینه مناسبی را برای رشد و ارتقا ورزش کشور در عرصه بین المللی فراهم آورد.

همچنین شهنازی دبیر کل کمیته نیز ضمن اشاره به خواستگاه کشور یونان در جهان گفت: مردم یونان قرابت فرهنگی بسیاری برای مردم ایران داشته و اصولا دو کشور همواره در اعصار تاریخ ارتباط خوبی با همدیگر داشته اند و قطعا در زمینه ورزش نیز می توانند ضمن افزایش مراودات و مناسبات، همکاری خوبی برای بهره مندی از تجربیات یکدیگر  جهت رشد ورزش خود در عرصه بین المللی داشته باشند.

سپس دیمیتری الکساندر کیس سفیر کشور یونان ابراز داشت:ارتباط تاریخی دو کشور و رابطه دوستانه دولت و ملت ایران و یونان بر هیچ کسی پوشیده نیست و قطعا در عرصه ورزش نیز  این موضوع می تواند تداوم و گسترش بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد:نگاه مثبت رییس ودبیر کل کمیته ملی المپیک در گسترش هر چه بیشتر مناسبات ورزشی دو کشور در واقع بیانگر اینست که مسئولان و مردم دو کشور ایران و یونان نگاه احترام آمیز و مثبتی نسبت به یکدیگر دارند و  به شخصه شاهد موفقیت ها و پیشرفتهای ورزشی ایران بوده و قطعا ضمن استقبال از پیشنهادات شماو انتقال آن به مسئولان وررزش کشورم  زمینه های لازم را در این زمینه بخصوص امضاء تفاهمنامه ورزشی فراهم خواهم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید