گزارش جی پلاس؛

سرمایه‌گذاری آمازون برای ساخت پیکاپ برقی

مدیرعامل کمپانی آمازون به تازگی در استارتاپی سرمایه‌گذاری کرده که قرار است محصولات خود را به عنوان پیکاپ‌های کمپانی تسلا روانه بازار کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، همزمان با خروج آمازون از نیویورک‌سیتی، این کمپانی فضای کاری جدیدی را تجربه می‌کند و قرار است روی پروژه ساخت خودروهای پیکاپ برقی سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت عظیم با 700 میلیون دلار سرمایه، یکی از سرمایه‌گذاران اصلی در استارتاپ Rivian به شمار می‌رود و این استارتاپ قرار است به‌واسطه آن، خودروهای کاملا برقی را تا سال 2020 روانه بازار کند. خبرهای رسیده طی چند روز گذشته حکایت از آن دارد که ممکن است کمپانی جنرال موتورز هم در این سرمایه‌گذاری به آمازون بپیوندد.

رویترز به تازگی اعلام کرده است که این دو غول خودروسازی مشغول مذاکرات پیرامون سرمایه‌گذاری مشترک در استارتاپ Rivian هستند اما در جلسه مطبوعاتی روز جمعه نامی از جنرال موتورز به عنوان شریک آمازون برده نشد. آمازون دلایل مختلفی را برای سرمایه‌گذاری در این استارتاپ عنوان کرده است که یکی از دلایل آن را می‌توان تحول در تولید خودروهای پیکاپ برقی آینده دانست.

به طور قطع، افزایش تولید خودروهای برقی و کراس‌اوور آمریکا را برای اقصاد پررونق طی سال‌های آتی آماده می‌کند. این استارتاپ با همکاری این دو غول خودروسازی دنیا مشغول فعالیت و ساخت این پیکاپ‌هاست و زمانی که بتوانند از توان باتری در قابلیت یدک‌کشی، آفرود و سایر عملکردهای خودروهای پیکاپ استفاده کنند، این خودروهای برقی وارد خط تولید خواهند شد. این را می‌توان یکی دیگر از دلایل حضور آمازون در این سرمایه‌گذاری ارزشمند دانست.

استارتاپ Rivian از سال 2009 به طور چراغ‌خاموش فعالیت خود را در حوزه تولید خودروهای پیکاپ برقی آغاز کرده و تاکنون موفق به تولید نمونه‌هایی از پیکاپ R1T و R1S شده که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در نوامبر سال گذشته، از آنها رونمایی کرد. این خودروهای پیکاپ برقی که به عنوان خودروهای آینده شناخته می‌شوند، با سرعت بالایی شارژ شده و با یک بار شارژ قادر است تا 322 کیلومتر را طی کند. کمپانی سازنده متعهد شده تا امکانی را فراهم آورد که این خودرو بتواند با یک شارژ باتری تا مسافت 644 کیلومتر را طی کند.

دیدگاه تان را بنویسید