جی پلاس؛

بازیکن ایرانی‌الاصل حریف پدرو اسپانیایی نشد/ هشتاد و هفتمین حضور بهرنگ در لیگ‌های اروپایی

مرحله‌ی یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا با پیروزی چلسی مقابل مالمو در سوئد همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ چلسی بعد از شکست پرگل مقابل منچسترسیتی، به سوئد رفته بود تا حداقل در لیگ اروپا نتیجه‌ای مطلوب کسب کند. این اتفاق هم رخ داد و روس بارکلی خیلی زود و در دقیقه‌ی 30 دروازه‌ی مالمو را باز کرد. اولیویر ژیرو، مهاجم فرانسوی چلسی هم گل دوم را برای این تیم در دقیقه‌ی 58 به ثمر رساند تا ساری از پیروزی در خانه‌ی حریف کمی مطمئن شود. آندرس کریستیانسن  در دقیقه‌ی 80 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما در نهایت این چلسی بود که موفق شد در ورزشگاه سوئدبانک، بازی رفت را به سود خود تمام کند و برای صعود به جمه 16 تیم برتر، امیدوارتر از رقیب خود باشد. 

نکته‌ی جالب در این بازی، حضور بهرنگ صفری در ترکیب مالمو بود. دفاع وسط و چپی مالمو که متولد تهران است اما هرگز برای تیم ملی ایران به میدان نرفته. او که حدفاصل سال‌های 2008 تا 2014 ، 31 بازی ملی برای سوئد انجام داده، در 34 سالگی یکی از بازیکنان کلیدی مالمو محسوب می‌شود. صفری که برخلاف بازی‌های قبل، این بار در دفاع چپ بازی می‌کرد و نه دفاع وسط، در قریب به اتفتاق دوئل‌ها مغلوب پدرو، بال راست چلسی و سابق بارسلونا شد و همین یکی از عوامل شکست مالمو در سوئد بود. 

مالمو سوئد/ چلسی/ بهرنگ صفری

صفری با احتساب بازی مقابل چلسی، هشتاد و هفتمین حضور خود در لیگ های اروپایی را جشن گرفت. این بازیکن چپ‌پا، با پیراهن مالمو، اندرلخت و بازل تجربه بارها بازی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را در کارنامه دارد و از این حیث آمار فوق‌العاده‌ای به نام خود ثبت کرده است. صفری این فصل نیز 5 بازی در مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا انجام داده و روی هم 360 دقیقه در زمین بوده. او در لیگ اروپا نیز 7 بار در ترکیب مالمو قرار گرفته و آمار دقایق حضور او در زمین به 726 دقیقه رسیده است. صفری این فصل 4 کارت زرد نیز دریافت کرده و یک بار به علت محرومیت در ترکیب مالمو قرار نگرفته. 

با توجه به شکست مالمو در بازی رفت، بعید است این تیم سوئدی که مربیگری‌اش بر عهده اووه راسلر آلمانی است بتواند در انگلیس و ورزشگاه استمفوردبریج نتیجه‌ای درخشان کسب کند و راهی مرحله‌ی بعد شود. بخصوص که چلسی بازی رفت را هم با پیروزی پشت سر گذاشته و در بازی برگشت حمایت هواداران پرشمار خود را نیز همراه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید