گزارش جی پلاس از حاشیه‌های روز نهم جشنواره فیلم فجر ؛

تکلیف پول‌های کثیف در سینما چه می‌شود؟

در نشست خبری فیلم”جان دار” باز هم بحث پول های کثیف در سینما مطرح شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ 

از جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، در ادامه اکران فیلم‌های جشنواره فجر سال ۹۷، در نهمین روز جشنواره فیلم "جان‌دار" نمایش داده شد.

این فیلم که مضمونی اجتماعی و حقوقی دارد، اثر مشترک حسین امیری و پدرام پورامیری است و در بخش نگاه نو حضور دارد.

نشست خبری این فیلم مانند سایر فیلم‌های جشنواره با حاشیه همراه بود اما زمزمه‌های مخاطبان حاضر در کاخ جشنواره که اهالی رسانه و منتقدان بودند، قبل از آغاز نشست، خود به حاشیه فیلم تبدیل شد.

با تمام شدن فیلم، از گوشه و کنار پردیس سینمایی ملت  می‌شد انتقاد مخاطبان را شنید که هر یک روی بخشی از فیلم دست گذاشته بودند. بیشتر انتقادها به پایان باز فیلم مربوط می‌شد و بخش دیگر به ایرادهای حقوقی درباره داستان فیلم می‌پرداخت.

در نشست خبری فیلم "جان‌دار"، فاطمه معتمدآریا، مسعود کرامتی و باران کوثری غایب بودند و اعضای حاضر هم با تاخیر به محل نشست آمدند.

البته در بخشی از نشست، پیامی چند ثانیه‌ای از فاطمه معتمدآریا از پاریس پخش شد که به دلیل غیبتش در نشست خبری پوزش خواسته بود. این پیام با تشویق  حاضران همراه شد.

نکته حالب این بود که قبل از پخش پیام بازیگر زن فیلم، یکی از عوامل فیلم که روبروی خبرنگاران نشسته بود مشغول صحبت با تلفن همراه بود که با تذکر جدی فرزاد حسنی، مجری نشست روبرو شد.

مانند برخی نشست‌های خبری سوالی درباره وجود پول‌های کثیف در سینما مطرح شد و یکی از خبرنگاران از تهیه‌کننده فیلم "جان‌دار" خواست که درباره سرمایه فیلمش - که به گفته آن خبرنگار به پرونده فساد اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط است - توضیح دهد. این خبرنکار همچنین از حامد بهداد پرسید که جرا با این وجود در چنین فیلمی بازی کرده است.

در پاسخ به این سوال، ابتدا تهیه‌کننده خود را از مساله مبرا دانست و خبرنگار را به پیگیری حقوق اتهام‌زنی تهدید کرد. در ادامه حامد بهداد گفت که از مسائل اقتصادی بی‌اطلاع است و برای انتخاب فیلم تنها به فیلم‌نامه و آدم‌های سینمایی توجه می‌کند. گفت‌وگوی آن خبرنگار و عوامل فیلم دقایقی رو در رو و شخصی شد.

در پایان نشست خبری محمدرضا دلپاک، مدیر صداگذاری فیلم از خبرنگاران انتقاد کرد که چرا سوال‌ها تخصصی نیست و رسانه‌ها نمی‌توانند حتی یک سوال فنی بپرسند. این اظهارنظر با شکایت خبرنگاران همراه شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید