گزارش جی پلاس؛

واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی فراموش شد؟!

مدیران عالی رتبه دولت و ورزش تاکنون نتوانستند گام موثر و عملیاتی مشخصی در جهت تحقق وعده واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بردارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از اهداف مسعود سلطانی‌فر در دولت دوازدهم بود. او ابتدای سال جاری با تاکید بر تحقق این وعده تا پایان سال 97، به تشریح جزییات این فرایند پرداخت و اعلام کرد که سهام دو باشگاه به طور صددرصد واگذار می‌شود.

بعد از گذشت مدتی و طی شدن این مراحل در هیات دولت، مسعود سلطانی‌فر و برخی از اعضای وزارت ورزش مجددا بر واگذاری این دو باشگاه تاکید کردند و در همین زمان مشتری هایی از جمله پیشکسوتان پرسپولیس به نمایندگی علی پروین برای خرید این باشگاه به هر قیمتی اعلام آمادگی کردند.

این روند در حد فاصل آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا تا اتمام این مسابقات، از چرخه رسانه‌ای خارج شد تا اینکه اخیرا وزارت ورزش و جوانان احکام جدیدی را برای مدیریت استقلال و پرسپولیس صادر کرده است.

تاکنون حکم سرپرستی امیرحسین فتحی در استقلال به سمت مدیرعاملی تغییر کرده و هفته گذشته هم وزیر ورزش در مصاحبه ای با رسانه ها تاکید کرد که ایرج عرب از سمت سرپرستی به مدیرعامل ارتقاء یافته و به زودی اعضای هیات مدیره این تیم هم مانند استقلال معرفی می شود.

به این ترتیب، انتخاب چهره هایی مانند مهدی محمد نبی، محمد دادکان و ... برای مدیرعاملی این تیم بزرگ منتفی شده و عرب تا مدت نامعلومی به فعالیتش در این تیم ادامه خواهد داد.

این احکام در حالی است که برخی تصور می کردند مطابق ادعای وزیر ورزش و رئیس سازمان خصوصی‌سازی، چرخه واگذاری استقلال و پرسپولیس تا سال 97 روی غلتک می‌افتد و چه بسا مطابق وعده وزیر ورزش، هر دو تیم واگذار شوند اما اقدامات اخیر، مشتریان دست به نقد دو تیم را هم دلسرد کرده است.

در صورتی که وعده وزیر ورزش در سال 97 و اوایل سال 98 نهایی نشود، برای چندمین بار متولی  در دولت‌های گوناگون، ناتوانی و یا عدم تمایل برای واگذاری سرخابی‌ها به اثبات می‌رسد.

باید دید وزارت ورزش و جوانان که البته نقدهای جدی درباره شیوه و نوع واگذاری این دو باشگاه بر اساس آنچه مجلس شورای اسلامی پی گیری می کند نیز دارد و بحث ها همچنان در جریان است، در عمل چه برنامه‌ای را دنبال می کند و آیا وعده واگذاری استقلال و پرسپولیس در حد حرف و تبلیغاتی بوده است یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید