گزارش جی پلاس؛

یک عکس و هزار شایعه/ هروه رنار تا 2022 در مراکش

در روز شکست ایران مقابل ژاپن و ناکامی تیم ملی، عکسی از جایگاه ویژه‌ی ورزشگاه العین منتشر شد که شایعه‌های فراوانی ساخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، عکسی که ابراهیم شکوری- سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال- و امیررضا خادم- نماینده‌ی وزارت ورزش- در آن حضور داشتند و البته هروه رنار، مربی فرانسوی تیم ملی مراکش هم کنار آن‌ها نشسته بود. 

انتشار این عکس باعث شد تا اخباری درباره‌ی حضور رنار روی نیمکت تیم ملی ایران منتشر شود. بخصوص که کارلوس کی‌روش هم از ادامه همکاری با ایران خداحافظی کرده و بیش از قبل به نیمکت کلمبیا نزدیک شده. گروهی از هروه رنار 50 ساله به عنوان گزینه نخست مربیگری در تیم ملی نام می برند، فارغ از اینکه بدانند او تا پایان جام جهانی 2022 با مراکش قرارداد دارد و به این تیم متعهد است. 

رنار یکی از موفق‌ترین یا بهتر بگوییم موفق‌ترین مربی فوتبال آفریقا در دهه اخیر است. این فرانسوی 50 ساله سابقه کار در تیم‌های ملی زامبیا، آنگولا، الجزایر، ساحل‌عاج و مراکش را در کارنامه دارد و البته در لوشامپیونا- لیگ فرانسه- نیز روی نیمکت تیم‌هایی نظیر سوشو و لیل نشسته است. افتخارات رنار اما او را از سایر مربیان حاضر در قاره آفریقا متمایز می‌کند.   

سال 2012، جام ملت‌های آفریقا با حضور مدعی‌های ریز و درشت و به میزبانی گابن و گینه برگزار شد. کمتر کسی فکر می‌کرد زامبیا با مربی کم نام و نشانی چون رنار بتواند شگفتی بسازد و در نهایت قهرمان شود. این اتفاق اما رخ داد و زامبیا مهم‌ترین افتخار تاریخ فوتبال خود را به‌دست آورد. با یک مربی آینده‌دار که آن زمان 43 ساله بود. 

رنار دومین قهرمانی خود را در جام ملت‌های آفریقا در سال 2015 کسب کرد. بازی‌ها در گینه برگزار شد و رنار همراه با ساحل‌عاج موفق شد افتخار دوم خود را در سطح قاره به‌دست بیاورد. هروه رنار که در قاره آفریقا برای جذب او سر و دست می‌شکنند، فوریه 2016 با مراکش به توافق رسید تا طلسم 20 ساله حضور این تیم در جام جهانی را بشکند. اتفاقی که رخ داد و مراکش بعد از دو دهه راهی به جام جهانی پیدا کرد. 

هروه رنار که جز بازی ایران-ژاپن، نمایش بازیکنان تیم ملی مقابل چین را هم دیده بود، تا سال 2022 با مراکش قرارداد دارد و حضور او بیشتر شبیه یک شایعه است تا واقعیت. دستمزد رنار البته حدود یک سوم کارلوس کی‌روش است. این فرانسوی به ازای هر سال ، 720 هزار یورو دستمزد می‌گیرد اما چون قرارداد دارد نمی‌تواند مراکش را به مقصد ایران ترک کند و سرمربی تیم ملی شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید