جام ملت های آسیا ۲۰۱۹؛

بیرانوند: اگر کی روش برود ما ضرر می کنیم نه او

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران که در جام ملت‌های 2019 هنوز گلی دریافت نکرده، این موفقیت را سهم تمام تیم و نه فقط خودش می‌داند.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، علیرضا بیرانوند درباره پیروزی ۳ بر صفر مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: این برد را به مردم عزیز ایران و کادرفنی و بازیکنان تیم‌ملی تبریک می‌گویم. خدا را شکر بازی خیلی خوبی انجام دادیم که فکر می‌کنم یکی از بهترین نمایش‌هایمان بود. ما با نظم و بدون اشتباه بازی کردیم و امیدواریم این روند در بازی با ژاپن که سخت‌ترین بازی‌مان است اتفاق بیفتد. امیدوارم وقتی بعد از ۱۵ سال به نیمه نهایی رسیدیم، بعد از ۴۳ سال هم قهرمان جام ملت‌ها شویم.

او درباره نمایش خوبی که در این رقابت‌ها داشته و مردم برخی بردها را به خاطر او می‌دانند، گفت: من هیچ کاری نکردم، همه بازیکنان تلاش کردند. گل نخوردن تیم‌ملی سهم یک نفر نیست بلکه سهم کل تیم است. ما همیشه بین خودمان می‌گوییم که هیچ‌کس قرار نیست بهترین بازیکن تیم‌ملی باشد بلکه این تیم‌ملی است که باید بهترین بازیکن و تیم جام ملت‌ها شود. امیدوارم این روند خوب ادامه پیدا کند. این گل نخوردن سهم کل تیم‌ملی است.

دروازه‌بان تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال رکوردزنی در جام ملت‌هاست، توضیح داد: کمی شرایط سخت می‌شود. ۱۰۰ درصد تیم‌ها تلاش می‌کنند که اولین گل را به ایران بزنند به همین دلیل شرایط برای ما سخت می‌شود. خدا را شکر تا الان این اتفاق نیفتاده و امیدوارم در دو بازی آینده هم این اتفاق نیفتد چون روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و دو ماه است که از خانواده‌هایمان دور هستیم. من دروازه‌بان تیم‌ملی هستم و سعی می‌کنم تا جایی که بتوانم به ایران کمک کنم. واقعا دوست داریم که با دست پر به ایران برگردیم و دل مردم را شاد کنیم.

علیرضا بیرواند در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا رفتن کی‌روش از فوتبال ایران به او ضرر وارد می‌کند یا فوتبال ایران، بیان کرد: ۱۰۰ درصد فوتبال ایران. آقای کی‌روش همه چیز دارد و ضرری نمی‌کند. این نظم و دیسیپلینی که تیم‌ملی دارد به خاطر آقای کی‌روش است. من نمی‌توانم تصمیم بگیرم اما همه ما و تمام مردم ایران دوست داریم که او بماند. البته تمام تمرکزمان روی بازی‌هاست و تا الان هم چیزی ندیدم که علیه کادرفنی رخ دهد و فقط و فقط به تمرین فکر می‌کنیم.

او درباره انتقاداتی که وجود دارد، اظهار کرد: از ابتدا انتقادات وجود داشت. مقصر خدمان هستیم چون تیمی تحویل دادیم که همه توقع دارند قهرمان شود و همه بازی‌ها را ببرد. الان هر بازی را می‌بریم مردم در فضای مجازی شاد هستند اما چرا مثل گذشته که یک بازی ساده را می‌بردیم به خیابان نمی‌آیند و خوشحالی نمی‌کنند؟ الان خیالشان راحت است و توقع داشتند ما به راحتی به نیمه نهایی صعود کنیم. در این جام، استرالیا، قهرمان دوره قبل در اولین بازی‌اش به اردن باخت و ازبکستان را هم در ضربات پنالتی برد. عربستان که یکی از بهترین تیم‌ها بود حذف شد. کار در این رقابت‌ها به این خاطر که همه تیم‌ها پیشرفت کردند خیلی سخت است.

دروازه‌بان تیم‌ملی در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای تیم از این که گفته می‌شود در این جام تیم‌های دیگر ضعیف هستند ناراحت نمی‌شوند، گفت: این صحبت‌ها به ما انگیزه می‌دهد. وقتی مردم به ما می‌گویند که حتما باید قهرمان شوید، کمی به ما استرس وارد می‌شود. ما می‌دانیم که مردم هر توقعی داشته باشند، ما باید دو برابر آن تلاش کنیم. به نظر من این انتقادات به ما انرژی مثبت می‌دهد اما نباید آن قدر تند باشد که ایران باید حتما قهرمان جام ملت‌ها شود. ببخشید این جا هند نیست که به راحتی بروید و قهرمان شوید. واقعا همه تیم‌ها زحمت کشیدند و دو برابر ما بازی دوستانه انجام دادند. مردم این موضوع را می‌دانند. ایران تیمی ساخته که فقط رو به جلو بازی می‌کند و فرقی نمی‌کند مقابل چه تیمی بازی کند. این اتفاق نشان می‌دهد که ما پیشرفت خوبی داشتیم و شما ۱۰۰ درصد این را بدانید که بازیکنان سرشان را برای شادی بازیکنان می‌گذارند. ما وقتی در رختکن جمع می‌شویم، اولین موضوعی که کی‌روش می‌گوید این است که بروید مردم را خوشحال کنید؛ بروید طوری بازی کنید که مردم از نمایشتان لذت ببرند. وقتی او این طور صحبت می‌کند ما باید برویم و سرمان را برای مردم بدهیم.

بیرانوند در پایان درباره آینده فوتبالی خودش پس از جام ملت‌ها توضیح داد: در حال حاضر در تورنمنتی بازی می‌کنم که باید تمام تمرکزم را روی این تورنمنت بگذارم و به هیچ چیز به جز این رقابت‌ها فکر نمی‌کنم. امیدوارم این تورنمنت برای ما به خوبی تمام شود و بتوانیم بعد از ۴۳ سال قهرمان شویم. بعد از قهرمانی همه چیز می‌تواند اتفاقات خوبی بیفتد. همه بازیکنان به دنبال این هستند که در تیم‌های مطرح اروپایی بازی کنند. چرا که نه؟ این که الان فوتبال رو به جلو و تهاجمی به نمایش می‌گذاریم به خاطر این است که بیشتر بازیکنانمان لژیونر هستند و در سطح اروپا بازی می‌کنند و سبک پا به توپشان فوق‌العاده است. امیدورم بعد از جام ملت‌ها بازیکنان دیگر هم لژیونر شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید