حمید استیلی: تیم ملی را با تیم امید مقایسه نکنید

حمید استیلی، مدیر تیم فوتبال امید کشورمان اعتقاد دارد با برگزاری بازی‌های تدارکاتی شرایط امیدهای فوتبال ایران بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا بهتر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمید استیلی در حاشیه تمرین تیم فوتبال امید درباره پیگیری تمرینات این تیم گفت: کرانچار و دستیارانش دارند کار می‌کنند و تمرینات ما هم از سیزدهم دی ماه آغاز شده است. قرار است تیم 23 دی ماه عازم قطر شود و در یک تورنمنت چهار جانبه با حضور تیم‌های کویت، تاجیکستان و قطر حضور پیدا کند. همچنین یک تورنمنت دیگر در کشور تاجیکستان است که البته هنوز قطعی نشده است.

وی درباره مسیر تیم امید برای راهیابی به المپیک 2020 توکیو تصریح کرد: بازی‌های سختی در مقدماتی المپیک در پیش داریم. بازی‌های‌مان یک روز در میان باید برگزار شود و این باعث می‌شود تا بحث ریکاوری برای ما بسیار مهم باشد. مسابقات مقدماتی 11 گروه است که از هر گروه تیم اول مستقیماً صعود می‌کند و چهار تیم دوم نیز به اضافه تیم میزبان وارد مرحله بعد می‌شوند. امیدواریم با حمایت‌هایی که از تیم امید می‌شود موفق شویم که به المپیک راه پیدا کنیم.

استیلی درباره اینکه قرار است مسابقات ایران در چه ورزشگاهی برگزار شود، خاطر نشان کرد: ما استادیوم شهید دستگردی و شهر قدس را پیشنهاد داده‌ایم، اما اگر بتوانیم مسابقات را در شهرستان‌هایی مانند مشهد، شیراز و یا خوزستان هم برگزار کنیم، خوب است، چرا که هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند و تیم امید را حمایت می‌کنند.

مدیر تیم فوتبال امید درباره این پرسش که آیا این تیم می‌تواند طلسم راه پیدا نکردن به المپیک را بشکند، تصریح کرد: همه داریم تلاش می‌کنیم تا طبق برنامه‌ریزی به اهداف‌مان برسیم. با اینکه کشور با مشکلات ارزی روبه‌روست، اما فدراسیون همه تلاشش را می‌کند تا بتوانیم طبق برنامه‌های کرانچار جلو برویم و یک تیم خوب را ساخته و پرداخته کنیم. کرانچار هم‌اکنون 95 درصد بازیکنان تیم را شناخته است. البته ما در هر اردو سه چهار بازیکن جدید را اضافه می‌کنیم تا بتوانیم روی نقاط ضعف‌مان بیشتر کار کنیم و تیم را در شرایط شاداب و تازه نگه داریم.

وی درخصوص اینکه آیا باشگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن بازیکنان‌شان در اردوی تیم امید مشکلی ایجاد نمی‌کنند، یادآور شد: تقریباً همه باشگاه‌ها دارند همکاری می‌کنند. جا دارد از همه مدیران و مربیان باشگاه‌ها تشکر کنیم. قبل از شروع کار ما هیئت رئیسه فدراسیون مصوبه‌ای ارائه کرد که همه باشگاه‌ها موظف شدند بازیکنان‌شان را در اختیار تیم امید بگذارند و خدا را شکر این اتفاق در حال رخ دادن است. البته شاید اواخر اسفند که اردوی نهایی ما پیش از آغاز مسابقات برگزار می‌شود بازیکنان زمان بیشتری را در کنار ما باشند تا تیم به خوبی آماده شود.

استیلی در خصوص پیروزی 5 بر صفر تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در جام ملت‌های آسیا مقابل یمن گفت: بازی بسیار خوبی بود که بازیکنان با تمرکز بالا کار کردند. هر چند اردن، استرالیا را پیش از این شکست داده بود و یا هند یقه تایلند را گرفته بود و زنگ خطر برای تیم ملی ما هم به صدا در آمده بود، اما ما با تمرکز بالا از دقیقه یک خوب کار کردیم و موفق شدیم با گل دقیقه 11 اعتمادبه‌نفس تیم را افزایش دهیم. مالکیت بالای توپ هم یکی دیگر از شاخصه‌های خوب تیم ملی بود که همین مورد باعث شد ما 20 شوت به سمت دروازه یمن بزنیم. این نشان می‌دهد که وقتی مالکیت توپ در دست‌مان باشد می‌توانیم فرصت‌های گلزنی بیشتری تولید کنیم. همچنین روی ارسال‌ها خوب کار کردیم و قدرت شوتزنی بازیکنان‌مان نیز در این بازی واضح بود.

وی افزود: گل زودهنگامی که به ثمر رساندیم باعث شد تا مشکلات تیم به خوبی برطرف شود و بتوانیم بازی را به نحو احسن اداره کنیم. البته بازیکنان باید مواظب اخطارهای‌شان باشند و یا اینکه در طول بازی مصدوم نشوند، چرا که این موارد می‌تواند در بازی‌های آینده برای تیم ملی دردسرساز شود.

مدیر تیم امید در پاسخ به سؤالی مبنی بر شباهت گروه‌های تیم ملی ایران و تیم امید در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و مقدماتی انتخاب المپیک عنوان کرد: تیم ما را نمی‌توانید با تیم بزرگسالان مقایسه کنید. کی‌روش هشت سال است که در تیم ملی حضور دارد و کرانچار تنها پنج شش ماه است که در کنار تیم امید است. تیم امید کلاً پنج شش ماه است که شکل گرفته. در گروه ما عراق، یمن و ترکمنستان همگروه‌مان هستند. هر چند همین عراق تیم بسیار خوبی است و چهار سال پیش موفق شد عنوان سومی آسیا را کسب کند. در رقابت‌های المپیک فقط یک تیم از گروه صعود می‌کند، اما در رقابت‌های جام ملت‌ها تیم‌های سوم هم شانس زیادی برای صعود دارند.

استیلی عنوان کرد: تیم ما با اینکه یک هفته از تشکیل شدنش می‌گذشت با عراق بازی تدارکاتی انجام داد. ما بعد از آن به بازی‌های جاکارتا رفتیم و در آنجا هم شرایط بهتری پیدا کردیم. الان نیز کاملاً وضعیت‌مان بهتر شده است. بازی‌های تدارکاتی زیادی را بعد از جاکارتا انجام دادیم که تجربه خوبی در این بازی‌ها کسب کردیم. در چهار بازی تدارکاتی بعد از بازی‌های جاکارتا ما موفق شدیم در سه بازی آن به پیروزی رسیدیم. ان‌شاءالله بتوانیم در مقدماتی المپیک نیز بازی‌های خوبی را داشته باشیم.

وی راجع به اینکه آیا به نظرش تیم ملی ایران می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، یادآور شد: تیم ملی واقعاً شرایط خوبی دارد و قبل از بازی‌ها هم با قرعه‌ای که برای ایران رقم خورده بود خیلی‌ها صعود ایران را به جمع چهار تیم قطعی می‌دانستند. هر چند بازی‌ها سخت است، اما باید ببینید در مراحل بالاتر چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. بدون شک پیروزی 5 بر صفر مقابل یمن باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس تیم بالا برود و این خیلی خوب است.

مدیر تیم امید درباره دیدار تیم ملی مقابل ویتنام که قرار است شنبه هفته آینده برگزار شود، گفت: ویتنام می‌تواند تیم بهتری نسبت به یمن باشد، اما شاخصه‌ای که ما را بالاتر از حریف قرار می‌دهد توان فیزیکی بازیکنان‌مان است و همچنین تجربه بالای آنها که در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند. فکر نمی‌کنم در این بازی تیم ملی کار سختی داشته باشد، اما نباید این تیم را نیز دست‌کم گرفت.

استیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اصرار برخی از تیم‌های باشگاهی برای برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور گفت: شرایط جوی کشور به نحوی است که زمین باکیفیت در داخل کشور پیدا نمی‌شود همان‌طور که می‌دانید تیم امید نیز در زمین مصنوعی تمرین می‌کند. البته مورد دیگر حریفان تدارکاتی است و تیم‌ها دوست دارند در جایی تمرینات خود را برپا کنند که بتوانند با تیم‌های مناسبی به رقابت بپردازند.

 

دیدگاه تان را بنویسید