در گفت و گو با جی پلاس؛

رضا عنایتی: کی روش مربی زرنگی است/ بازی با یمن و ویتنام فرصت خوبی به ایران داد

بازیکن اسبق استقلال گفت: یکی از بهترین مربیان جهان را روی نیمکت خودمان داریم و به همین دلیل امید زیادی داریم تا اتفاقات خوبی برایمان رقم بخورد.

لینک کوتاه کپی شد

رضا عنایتی و اظهار نظر درباره جام ملت های آسیا. روز دوشنبه ایران در نخستین بازی خودش باید به مصاف یمن برود. حریفی که خیلی ها توقع دارند ایران با نتیجه پر گلی آن را شکست دهد. البته در دنیای فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیافتد و شاید تیم هایی که ضعیف هستند شگفتی ساز شوند و برای تیم های بزرگ دردسرساز!

خبرنگار ورزشی جی پلاس به سراغ عنایتی مهاجم اسبق تیم ملی رفت تا او نظرش درباره جام ملت های آسیا را با ما با اشتراک بگذارد.

تیم ملی دوشنبه (فردا) به مصاف یمن می رود. نظر شما در این باره چیست؟

خیلی ها می گویند که بازی اول همیشه بازی سختی است حتی اگر حریف آسان باشد. خوشبختانه و خدا را شکر حمایت های خوبی هم از سوی فدراسیون از تیم ملی شده است و به نظرم اگر مشکل خاصی پیش نیاید بچه های ایران می توانند شروع خوبی در این جام داشته باشند.

قبول دارید که کار سخت است؟ خیلی ها از ایران توقع قهرمانی دارند.

کار که سخت است و در دنیای فوتبال هیچ رقابتی آسان نیست. سال ها فوتبال بازی کرده ام و در تورنمنت های مختلفی هم بوده ام. به همین دلیل است که می گویم هیچ مسابقه ای آسان نیست. اما این طرف قضیه را هم باید دید که ما تیم خوبی داریم؛ یکی از بهترین مربیان جهان را روی نیمکت خودمان داریم و به همین دلیل امید زیادی داریم تا اتفاقات خوبی برایمان رقم بخورد.

نظر خیلی ها این است که اگر به عنوان صدرنشین از گروه مان بالا برویم کار راحتی تا نیمه نهایی خواهیم داشت.

خب، نظرات همیشه وجود دارد. اما در دنیای فوتبال این نظرها نیستند که نتایج را رقم می زنند. گاهی ممکن است توپ تیمی که حمله می کند توی گل نرود و برعکس این ماجرا هم شاید اتفاق بیافتد. قرعه ما خوب است و در آن شکی وجود ندارد. به نظرم در بازی اول و دوم می توانیم به بازیکنان اصلی یا کسانی که مصدومیت هایی دارند، استراحت بدهیم و از بازی با عراق، با ترکیب اصلی وارد زمین شویم. من تصور می کنم بازی با یمن و ویتنام برای ایران اتفاق خوبی است چون می توانیم حداقل دو بازی از سایر تیم های حاضر در جام ببینیم و آنها را نیز محک بزنیم. در این مدت، تیم ملی هم به شرایط بهتری می رسد و به حضور در تورنمنت عادت می کند.

ایران با کی روش موفق می شود؟

کی روش مربی زرنگی است و می داند در چه روزهایی باید از چه نقشه هایی استفاده کند. من شک ندارم تیم ملی که این همه بازیکن هم دارد، پتانسیل های بین المللی خود را نشان می دهد و مثل جام جهانی، یک تورنمت خوب را سپری خواهیم کرد. امیدوارم جام هم به ایران برسد و همه خوشحال شوند.

و وضعیت استقلال؟

من روزهای خوبی را در استقلال سپری کردم و برای تیم محبوبم آرزوی موفقیت می کنم.

دیدگاه تان را بنویسید