درخواست قهرمان اوکراینی المپیک لندن پس از مثبت شدن تست دوپینگش

وزنه بردار اوکراینی پس از مثبت شدن تست دوپینگش در المپیک لندن از همه ورزشکاران درخواست کرد خودشان شخصا لیست مواد ممنوعه را چک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پس از این که تست دوپینگ وزنه برداران در المپیک 2012 دوباره بررسی شد، الکسی تروختی وزنه بردار اوکراین که در دسته 105 کیلوگرم قهرمان شده بود بعد از شش سال و نیم با مثبت شدن دوپینگش روبرو شد. با این  شرایط اگر دوپینگ او تایید نهایی شود مدال طلای المپیک لندن به نواب نصیر شلال وزنه بردار ایران خواهد رسید. نصیر شلال در المپیک لندن نقره گرفت.

 این وزنه بردار اوکراینی بعد از این اتفاق گفت: مدتی پیش نامه رسمی از آژانس جهانی ضد دوپینگ دریافت کردم مبنی براینکه نمونه دوپینگ من پس از بررسی دوباره و با گذشت شش و سال  و نیم مثبت شده است که این موضوع برای من سوال برانگیز است. همه تست ها در جریان بازی های المپیک و پس از آن هیچ چیزی را نشان نداد. همچنین من برای یک سال با مینیسک پاره تمرین کردم و به خودم اجازه ندادم از مسکن استفاده کنم. از همه ورزشکاران مبتدی تا حرفه ای درخواست دارم شخصا قوانین ضد دوپینگ فدراسیون جهانی و لیست مواد ممنوعه وادا را چک کنند. همچنین هر چیزی که به وسیله شما مصرف شده مخصوصا مکمل ها را چک کنید چرا که مواد تشکیل دهنده تنها فاکتوری است که شما به راستی نمی توانید کنترلشان کنید.

در صورت تائید نهایی دوپینگ این ورزشکار اوکراینی، مدال طلای المپیک لندن پس از حدود 6 سال به نواب نصیر شلال خواهد رسید. این در حالی است که آزمایش مجدد نمونه های المپیک لندن برای دو وزنه بردار دیگر ایران نیز اتفاقات خوبی را رقم زده بود. سعید محمد پور که پنجم شده بود، با مثبت شدن دوپینگ چهار نفر برتر، صاحب مدال طلا شد و مدال برنز کیانوش رستمی نیز تبدیل به نقره شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید