در گفت و گو با جی پلاس؛

مهدی ترابی: در جام ملت ها تیم های عربی برای ما مشکل می آفرینند/ تمرکزم اصلا روی پرسپولیس نیست

بازیکن تیم ملی فوتبال گفت: اگر بدشانسی نیاوریم و اتفاقی مثل اتفاق بازی با عراق در جام ملت های قبل رخ ندهد، می توانیم به قهرمانی دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ جام ملت ها که تمام شود مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس است و باید برای این تیم در لیگ برتر بازی کند. بازیکنی که حالا با تیم ملی در قطر است و از آنجا راهی امارات می شود تا با دوستانش رویای 43 ساله میلیون ها ایرانی را برآورده کنند؛ یعنی قهرمانی در جام ملت ها. ابتدا از او درباره حضورش در پرسپولیس و مشکلاتی که به وجود آمده بود سوال کردیم که او به خبرنگار جی پلاس گفت: «الان در شرایطی نیستم که بتوانم درباره پرسپولیس حرف بزنم. من در اردوی تیم ملی هستم و می خواهم تمرکزم فقط و فقط روی تیم ملی باشد. باید روی موفقیت در این بازی ها تمرکز ویژه ای داشته باشیم.»

ترابی که این حرف را زد از او درباره آسیا و وضعیت تیم ملی ایران سوال کردیم. خیلی ها به کمتر از قهرمانی راضی نمی شوند و البته این هدف خود ملی پوشان هم هست. مهدی ادامه می دهد: «ما ایران هستیم و بدون شک یکی از شانس های قهرمانی. تیم قدرتمندی داریم و در جام جهانی به خوبی این را نشان دادیم. در دوره قبل جام ملت ها هم به نظرم حق مان بود که به فینال برسیم و اگر آن اشتباه داوری رخ نمی داد قطعا شرایط خیلی متفاوت تر بود. این دوره همه تمرکز ما این است که بتوانیم به فینال برسیم و در آنجا هم قهرمان شویم. کار سخت است و رقبای گردن کلفتی مثل ژاپن و کره و استرالیا خواهیم داشت. البته معتقدم تیم های عربی هم قدرتمند هستند و می توانند برای ما مشکل ساز شود.»

بازیکن پرسپولیس به این نکته اشاره می کند که هیچ بازی آسانی در این دوره از رقابت ها وجود ندارد و همه برای قهرمانی تلاش می کنند: «رقیب آسانی در بازی های جام ملت‌ها نداریم. تک تک تیم ها قدرتمند هستند و می توانند مشکل ساز شوند. ما برای اینکه بخواهیم قهرمان شویم باید از همان بازی اول با تمام قدرت ظاهر شویم و اصلا کاری به نام رقبا نداشته باشیم. آقای کی روش هم کلا روی این مسئله حساسیت دارد و می گوید همیشه باید تمام رقبا را جدی گرفت. »

اما ایران می تواند قهرمان جام ملت های آسیا در سال  2019شود؟ بازیکن تیم ملی در این باره به جی پلاس می گوید: «انشاءالله اگر حادثه پیش بینی نشده ای نباشد و اتفاقی مثل اتفاق بازی با عراق در جام ملت های قبل رخ ندهد، می توانیم به قهرمانی دست پیدا کنیم. اصلا ما برای انجام یک کار بزرگ به امارات می رویم. فقط دوست داریم به قهرمانی برسیم و این هدف همه ماست. »

به قول خیلی از کارشناسان تیم ملی آنقدر بازیکن دارد که هیچ بازیکنی از بازی کردن در تیم مطمئن نیست. ترابی هم همین حرف را می زند: «واقعا مهم نیست در تیم ملی چه کسی بازی می کند. هدف همه ما این است که فقط بتوانیم قهرمان آسیا شویم. هر بازیکنی بازی کند، فرقی ندارد. واقعا این تفکر در تیم ملی وجود دارد. همه ما هدف مان این است تیم موفق باشد. یکدل و متحد هستیم و انشاءالله بتوانیم در جام ملت ها به هدفی که در سرمان داریم برسیم. »

دیدگاه تان را بنویسید