مسئله‌ای که ما را نکشد قوی‌ترمان می‌کند

کی روش: وزیر ورزش احترامی که شایسته تیم ملی است را به آن نداده

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین اردوی این تیم در تهران پیش از جام ملت‌های آسیا از میراثی گفت که برای "آیندگان" گذاشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تمرین امروز این تیم گفت: وقتی هشت سال پیش به ایران آمدم با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو بودیم. امروز به جام ملت‌ها می‌رویم اما مهم‌ترین مطلبی که بعد از گذشت این چند سال باقی مانده است ساختمانی که پشت سر ماست یعنی ساختمان پک است. همین طور امکاناتی که به وجود آوردیم، زمینی که ساختیم. این امکانات برای نسل آینده ایران باقی خواهد ماند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا توقع برگزاری یک مراسم بدرقه برای تیم ملی را نداشته است گفت: ما توقع برگزاری جشن قبل از این که بتوانیم نتایجی برای شادی مردم کسب کنیم، نداریم. ما احتیاجی به این موارد نداریم. آن چیزی که ما را نکشد ما را قوی‌تر خواهد کرد. بازیکنان راجع به مراسم صحبت نمی‌کنند. آنها در مورد احترام حرف می‌زنند. شما درست منظور بازیکنان را متوجه نشده‌اید. تیم ملی فوتبال ایران به مهم ترین مسابقات خود می‌رود و حرف بازیکنان این است که آنها احترام می‌خواهند که درک این موضوع برای چند نفر مشکل است.

کی‌روش اضافه کرد: وظیفه من به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران این است که بگویم در چند ماه گذشته احترامی که شایسته تیم ملی است به آن داده نشده است؛ با کمال احترام و متاسفانه باید بگویم مخصوصا از طرف آقای وزیر. البته این مهم نیست و ما به این مساله عادت کرده‌ایم. ما آمادگی این را داریم که توقعات را بالا ببریم، بیشتر بجنگیم و بیشتر تلاش بکنیم.

سرمربی تیم ملی با بیان این که آنها برای قلب مردم بازی و تلاش می‌کنند، اظهار کرد: مهم‌ترین مطلب برای یک تیم و یک تیم ملی این است که بتواند قلب‌های مردم را تسخیر کند. مردمی که ساکت هستند و به تیم ملی‌شان علاقه دارند، نه آن تعداد محدودی که در رسانه‌ها سر و صدا می‌کنند.

او در بازیکنان مصدوم تیم ملی و امیدواری‌اش به آماده شدن آنها هم گفت: در مرحله اول اردو که در قطر خواهد بود، یعنی از ۱۷ دسامبر تا ۲۵ دسامبر، ۲۱ بازیکن را در اردو خواهیم داشت. تاریخ رسمی اعلام لیست نهایی تیم ملی ۲۶ دسامبر است. ما ۲۵ دسامبر لیست نهایی را اعلام می‌کنیم. در حال حاضر ۲۱ بازیکن در اردو داریم و ۹ بازیکن هم در لیست آماده‌باش بازیکنان شاغل در اروپا هستند. ۳۰ بازیکن تا سر حد توان می‌جنگند و هر کاری از آنها بر بیاید انجام می‌دهند تا بتوانند در تیم ملی در جام ملت‌ها حضور داشته باشند. ایمان دارم این بازیکنان شانس حضور و نشان دادن خود در جام ملت‌ها را دارند. امیدوارم با کاری که کادر من در چند روز آینده انجام می‌دهد و کمک خداوند، بزرگ بهترین عملکردمان در جام جهانی را داشته باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید