بنی‌تمیم مشکلی برای نامزدی ریاست فدراسیون کشتی ندارد

داورزنی: تکلیف ضیایی و فرجی تا چهارشنبه مشخص می‌شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر تا روز چهارشنبه تکلیف روسای فدراسیون‌های والیبال و کاراته مشخص نشود، برای این دو فدراسیون سرپرست انتخاب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی در واکنش به صحبت‌های روز گذشته حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه روسای بازنشسته هیئت‌های کشتی مشکلی برای ادامه کار ندارند، اظهار داشت: با توجه به بحث‌هایی که در اساسنامه فدراسیون‌ها مطرح بود، از یکی دو سال قبل سازمان بازرسی به استناد تبصره‌ای در ماده 15 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی این بحث را داشت که تمام قوانینی که در فدراسیون‌ها انجام می‌شود، برای هیئت‌ها نیز قابل اجرا است.

وی افزود: حتی درخصوص اینکه یک نفر در هر جایی شاغل و مشمول هست، این شغل حساب می‌شود و ممنوعیت دو شغله بودن رو شامل می‌شود. ما جلسات متعددی با سازمان بازرسی داشتیم و قرار شد در اساسنامه جدید این مسئله برای هیئت‌های استانی حل شود تا در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها این موضوع به مرحله اجرا درنیاید. ما اعتقاد داریم اگر ریاست هیئت‌های استانی تبدیل به شغل شود، بار سنگین مالی برای دولت به همراه دارد و این امکان پذیر نیست که هیئت‌های استانی را تبدیل به شغل کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: پس از بحثی که درباره بازنشسته‌های بخش‌های دولتی مطرح شد و به دلیل آنکه فدراسیون‌ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند و این قانون برای‌شان مشمولیت پیدا کرده، با این مشکل مواجه شدیم که مجموعه دوستانی که در فدراسیون‌ها فعالیت می‌کنند، چون به عنوان مسئول کار می‌کنند، مشمول این قانون می‌شدند و باید می‌رفتند. در واقع تا 15 آذر نباید هیچ بازنشسته‌ای در فدراسیون‌ها بماند. از طرف دیگر نیز نامه‌ای از سازمان بازرسی به وزارت ورزش ابلاغ شد که به استناد همان نامه، قانون باید در استان‌ها هم رعایت شود و آنها نباید از بازنشسته‌ها استفاده کنند.

داورزنی عنوان کرد: در سوی دیگر رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس سوالی را در این باره از دیوان محاسبتان پرسید که پاسخ داده شد که با توجه به ماهیت کار هیئت‌های استانی، حضور بازنشستگان در این هیئت‌ها منع قانونی ندارد. در واقع در اساسنامه فدراسیون‌ها این مشمولیت قانونی در هیئت‌ها هست، اما دیوان محاسبات می‌گوید که هیئت‌ها شامل می‌شوند. به هر حال قرار است درخصوص این اختلاف نظر نشستی را داشته باشیم تا مشکل برطرف شود. وزارت ورزش خواهان استفاده از همه ظرفیت ورزش کشور است، به ویژه افرادی که در هیئت‌ها به صورت افتخاری کار می‌کنند. در مجموع اینکه باید این اختلاف نظر را برطرف کنیم.

وی در ادامه این گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره شرایط هیئت‌های کشتی گفت: الان در هیئت‌های کشتی هم سرپرست و هم بازنشسته داریم، بر همین اساس نیز به بنی‌تمیم گفتیم که تکلیف سرپرستی هیئت‌ها را مشخص کندتا بتوانند در مجمع انتخاباتی فدراسیون رای بدهند. با توجه به نامه‌ای که 10 آذر از طرف دیوان محاسبات صادر شده، به بنی‌تمیم گفتیم اول تکلیف سرپرست‌ها مشخص کند و تا چند روز دیگر نیز پس از جلسه‌ای که داریم، تکلیف بازنشسته‌ها اعلام خواهد شد. تلاش ما این است که مجمع فدراسیون کشتی در کوتاهترین زمان تشکیل شود. ما همان حمایتی که قبلاً از کشتی وجود داشت را ادامه می‌دهیم  و به سرپرست فدراسیون گفته‌ایم که ضمن اجرای برنامه‌های جاری، مقدمات برگزاری مجمع را نیز فراهم کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص مشخص نشدن تکلیف روسای فدراسیون‌های والیبال و کاراته خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری تکلیف ضیایی و فرجی مشخص می‌شود. آنها اگر به استناد قانون می‌توانند بمانند، باید گواهی لازم را از نهادهای مربوطه بگیرند و اگر تا چهارشنبه نتوانند، برای این دو فدراسیون سرپرست مشخص می‌شود. همچنین مجمع و هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم باید تکلیف بازنشسته‌های خود را مشخص کنند.

داورزنی در پایان درباره حضور یا عدم حضور سرپرست‌های فدراسیون در انتخابات گفت: قرار بر این شده که سرپرست‌ها در انتخابات شرکت نکنند تا انتخابات بی‌طرفانه باشد. البته بنی‌تمیم به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی می تواند شرکت کند. حضور سرپرستان فدراسیون‌ها در انتخابات منع قانونی ندارد، اما با توجه به بحث‌های مختلف، ما نفراتی را برای برخی فدراسیون‌ها انتخاب کردیم که فقط مجمع را برگزار کنند و این تفاهم را داشته‌ایم که نامزد نشوند.

دیدگاه تان را بنویسید