صالحی‌امیری: تاج می‌ تواند بماند اما اعضای بازنشسته هیات رئیسه باید بروند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مجلس در خصوص هیات رئیسه هرچه تفسیر کند ما هم تابع هستیم که گفته‌اند هیات رئیسه شغل است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم مرحوم دهداری گفت: آن چیزی که ورزش ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد بازگشست به ورزش پهلوانی یعنی اخلاق، فضیلت و انسان‌دوستی است. ورزش ایران از ورزش پهلوانی نشات گرفته. بزرگداشت مرحوم دهداری بزرگداشت اخلاق و فضیلت است. او همه زندگی خود را وقف فوتبال کرد و به دنبال نان نبود بلکه به دنبال هویت و غرور‌آفرینی بود. ما می‌توانیم امثال دهداری‌ها را در جامعه داشته باشیم. حیف از تختی‌ها و پوریای ولی‌ها دور شده‌ایم. الان خیلی‌ها نمی‌دانند تختی چند مدال گرفته اما نام تختی را هر کسی می‌شنود از گذشت و اخلاق صحبت می‌کند.

وی افزود: فوتبال ما باید امروز پاک باشد و فوتبالیست ما هم نماد اخلاق و معرفت. امیدواریم نسل جدید ما در فوتبال و ورزش از بزرگان بیاموزند. جامعه ورزش و فوتبال ما از کل جامعه جدا نیست. اگر تخریب و انگ‌زنی در برخی به صورت دائمی باشد در ورزش هم رسوخ می‌کند. ورزش را هم نمی‌توان جدا دید. بازگشت به کانون اصلی معرفت و اخلاق ممکن نیست مگر اینکه باور کنیم منافع ملی ما مقدم بر منافع فردی است.

صالحی‌امیری درباره اینکه مدیران ورزشی بازنشسته تلاش می‌کنند بمانند، اظهار داشت: هیچ فرد یا نهادی بالاتر از قانون نیست. در ورزش 14 فدراسیون داریم که 11 رئیس استعفا کردند و سرپرستان مشخص شدند. 2 فدراسیون پرونده‌شان را در خصوص قانون جامعه ایثارگران پیگیری می‌کنند. طبق ماده 60 هر کسی قبل از موعد بازنشسته شده باشد می‌توانند برگردد که 2 مورد در کاراته و والیبال داریم. اگر حکم گرفتند برمی‌گردند در غیر این صورت بازنشسته می‌شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: درباره فوتبال هم نقشه راهی تعیین کردیم. تاج به دلیل داشتن سابقه ایثارگری می‌تواند به عنوان رئیس فدراسیون بماند اما بلافاصله باید اعضای بازنشسته هیات رئیسه استعفا بدهند. ما یک استراتژی با همکاری وزیر تعیین کردیم که آن اجرای قانون با کمترین هزینه برای فوتبال است. ما نقشه راهی داریم که در آن رئیس می‌ماند و در نخستین مجمع اعضای بازنشسته استعفا می‌دهند. هیچ فدراسیون و هیچ فردی در جامعه ورزش از قانون مستثنی نیست. کسی نمی‌تواند قانون جامع ایثارگران را تغییر دهد. این قانون مصوب شده و هر ایثارگری در ایران که بخواهد می‌تواند از ظرفیت ماده 60 استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر اعضای بازنشسته هیات رئیسه نخواهند بروند، تکلیف چیست، گفت: آن را برای بعد بگذارید.

صالحی‌امیری درباره اینکه رئیس فدراسیون جودو بعد از استعفا نایب‌رئیس شده، تصریح کرد: در این خصوص تابع تفسیر مجلس هستیم. مجلس در خصوص هیات رئیسه هرچه تفسیر کند ما هم تابع هستیم که گفته‌اند هیات رئیسه شغل است و افراد بازنشسته نمی‌توانند برای هیات رئیسه نامزد شوند. ممکن است نهادهای دیگر تفسیر دیگری داشته باشند اما طبق تفسیر مجلس هیات رئیسه شغل است و بازنشسته‌ها باید بروند.

 

دیدگاه تان را بنویسید