در ایران شایعه مثل خاویار و فرش زیاد است

شفر: افراد بی‌نظم از استقلال خارج می شوند

وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال به این نکته اذعان کرد که تیمش در دیدار فردا ماشین‌سازی تبریز کار دشواری خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار با ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت:ما فردا با تیم بسیار خوبی بازی داریم و باید با صد در صد تمرکز کار کنیم و بجنگیم. کار راحتی نداریم و امیدوارم که بتوانیم با نتیجه خوبی از زمین بیرون بیاییم.

* بازیکنان جدید برای پیدا کردن خود زمان می‌خواهند

وی ادامه داد: در ابتدا از مهمان‌نوازی شما مردم خوب تبریز تشکر می‌کنم. ما دیروز و امروز بازی‌های تیم ماشین‌سازی را آنالیز کردیم و می‌دانیم که آنها از توپ‌های بلند پشت مدافعان خیلی خوب استفاده می‌کنند. مشکلات ما را هم همه می‌دانند. ۵-۶ بازیکن ما از تیم جدا شده و در واقع بهترین‌های ما رفتند و باید نفرات جدیدی را به عنوان لیدر پیدا کنیم. وقتی بازیکن به یک تیم می‌آید کار سختی دارد تا خودش را پیدا کند.

*بازیکن با ورودش به استقلال از 500 فالوور به 150 هزار فالوور می رسد

مربی آلمانی استقلال تاکید کرد: وقتی یک بازیکن در تیم قبلی خود ۵۰۰ فالوور در اینستاگرام دارد و هنگامی که به استقلال می‌آید تعداد فالوورهایش ۱۵۰ هزار نفر می‌شود این یعنی بزرگی تیم استقلال. در آلمان هم شرایط همین‌گونه است. وقتی شما در فرایبورگ بازی می‌کنید توجه کمتری به شما است ولی وقتی به بایرن مونیخ می‌روید توجهات به شما بیشتر می‌شود. من هم سعی می‌کنم این نکات را به بازیکنانم بگویم و نه تنها به عنوان یک مربی بلکه به عنوان یک معلم بازیکنانم را راهنمایی کنم.

* باید با بهترین تیم روانه زمین شویم

سرمربی استقلال تأکید کرد: وقتی با پرسپولیس یا السد قطر بازی داشتیم ۹۰ هزار نفر یا بیشتر به ورزشگاه آمدند. بعضی مواقع هم این اتفاقات برای بازیکنان دیگر می‌افتاد مثل کسانی که از تیم‌های دیگر به بایرن‌ یا بارسلونا می‌روند. بعضی مواقع بازیکن باید استراحت کند ولی ما باید بهترین تیم را روانه زمین کنیم.

* در ایران شایعه مثل خاویار و فرش زیاد است

شفر در مورد اینکه چطور حسینی بعد از مدتی نیمکت‌نشینی بازی کرد و شایعات زیادی در مورد وضعیت تیم استقلال منتشر شده است، گفت: من شنیده‌ام که تبریز منطقه‌ای است که به خاطر فرش‌های خوبش مشهور است. قبلاً هم گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم در ایران نفت، فرش، خاویار و شایعات بسیار زیاد هستند. این شایعات هستند که هر روز با آن مواجه هستید اما به عنوان سرمربی استقلال می‌گویم حرفی که من می‌زنم واقعیت دارد. 

* بی نظمی مانع رسیدمان به هدف می‌شود

وی افزود: فصل قبل با کار تیمی و نظم تیمی موفق شدیم. طبیعی است که هر فردی هم دچار اشتباه می‌شود ولی همه باید نظم را رعایت کنند. ما مثل یک خانواده هستیم اگر کسی نظم را بیرون از زمین رعایت نکند در داخل زمین هم نمی‌تواند نظم را رعایت کند. اگر نظم را رعایت نکنیم نمی‌توانیم به هدف‌مان برسیم.

* افراد بی‌نظم از استقلال خارج می شوند

سرمربی  استقلال تصریح کرد:‌ من می‌گویم که حسینی چطور بازی کرد. همه شما خانواده دارید؛ وقتی در خانواده‌تان مشکلی پیش بیاید فردا نمی‌روید به همسایه‌ خود بگویید که این مشکل را داشتید. حسینی هم در درون تیم از همه عذرخواهی کرد. همه باید نظم را رعایت کنند و اگر چنین کاری نکنند از تیم خارج هستند. من به عنوان سرمربی  استقلال می‌گویم استقلال فراتر از یک باشگاه است. همه باید در مسیر باشگاه برای رسیدن به موفقیت کار کنند.

* ایران شانس اول قهرمانی در جام ملت‌هاست

 سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که ضعف و قوت تیم های ایرانی و تیم ملی را در چه موضوعی می داند، افزود: لیگ از سال گذشته که من به ایران آمدم، خیلی بهتر شده و تیم ها سیستم بازی را عوض کردند و پرسینگ بیشتری انجام می دهند و اکنون ایران لیگ خوبی دارد. گاهی اوقات هواداران رفتارهای خشن دارند که هیچ کس از این موضوع لذت نمی برد و باید عوض شود. وقتی استقلال و پرسپولیس به مراحل بالا می روند و پرسپولیس فینالیست می شود، این بسیار خوب است و اگر ذوب آهن به استقلال برخورد نمی کرد، 3 تیم در جمع 4 تیم برتر بودند. تیم ملی ایران شانس اول قهرمانی در آسیا هستیم و بازیکنان قدم به قدم بهتر می شوند.

* بازیکنان ایرانی نیاز به الگو‌های ایرانی دارند، نه مسی و رونالدو

وی ادامه داد: در جام جهانی بیرانوند، ابراهیمی و مجید حسینی را دیدیم که از خیلی از بازیکنان لژیونر تیم ملی، بهتر بودند. خیلی از بازیکنان ایرانی نیز نیاز به الگوی ایرانی دارند. نه مسی و رونالدو بلکه نیازی به الگویی مانند ابراهیمی است. ما شانس خوبی داریم و باید این شانس را با حضور بازیکنان داخلی حفظ کنیم. ما برابر السد نیز بعد از اینکه گل دوم را زدیم، مدیر السد کاملا عصبی بود و اگر 10 نفره نمی شدیم، می توانستیم برنده باشیم. السد هر چند در خانه بازی می کرد و بازیکنان نامداری داشت اما بهتر از ما نبود. فوتبال از سال گذشته در ایران بهتر است و همه تیم های حاضر در لیگ بهتر شدند.

* با اتوئو هم برخورد کردم اما او ستاره فوتبال جهان شد

شفر در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی با این تیم به تبریز سفر نکردند و شما دلایل این موضوع را توضیح دهید، گفت:من قبلا در مورد نظم تیمی توضیح دادم. ما در تمرینات 26 بازیکن داریم که در میان آنها بازیکنان ملی‌پوش، با تجربه و جوان حضور دارند مثل صیادمنش و آقایی. همه باید نظم تیمی را رعایت کنند وگرنه باید از بیرون منتظر بمانند. در گذشته هم چنین مسائلی داشتیم. به طور مثال در مورد نورافکن و قائدی این اتفاق افتاد ولی دیدید که یکی راهی اروپا شد و دیگری در مسیر پیشرفت قرار گرفت. همین موضوع در مورد اتوئو هم که شاگرد من بود اتفاق افتاد ولی بعدا او به یکی از ستاره‌ها تبدیل شد. در تیم ما نظم حاکم است مثل یک خانواده. مهم این است که همه کنار هم باشند.

* امیدوارم مقابل ماشین‌سازی نتیجه خوبی بگیریم

وی در پایان در خصوص مصدومان و غایبان تیمش در بازی فردا گفت: پژمان منتظری از زمانی که مصدوم شده بین 6 تا 8 هفته زمان نیاز دارد و امیدوارم هر چه سریع‌تر برگردد چون او یکی از مدافعان خوب ما بوده است. ووریا غفوری هم محروم شده و به خاطر اخراجی که در بازی قبل برای او صورت گرفته بود یک جلسه از همراهی تیم ما محروم است. دو بازیکن دیگر هم در اختیار نداریم و شرایط کاملا متفاوت خواهد بود ولی امیدواریم فردا نتیجه خوبی بگیریم.

دیدگاه تان را بنویسید