چگونگی ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی در بازی پرسپولیس - کاشیما/ عدم فروش بلیت بخشی‌هایی از ورزشگاه در بازی استقلال - سایپا

سرپرست ورزشگاه آزادی معتقد است ۶۵ تا ۷۰ درصد از اصلاحات لازم این ورزشگاه انجام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش جی پلاس، فرهاد نیکوخصال سرپرست ورزشگاه آزادی درباره اصلاحات صورت گرفته در ورزشگاه آزادی برای دیدار فینال پرسپولیس - کاشیما آنتلرز گفت: پس از صعود پرسپولیس به فینال، AFC و فدراسیون فوتبال 62 مورد برای الزامات بازی فینال به ما اعلام کردند. 2-3 هفته دوستان ما کارها را انجام می‌دهند و برخی دوستان، سه‌شیفته کار می‌کنند. چند روز قبل از فینال، مسئولان AFC برای کنترل اصلاحات انجام شده به ورزشگاه می‌آیند و ما مطابق برنامه جلو می‌رویم. بخشی از توصیه‌ها الزامی بوده یا مرمت‌هایی است که برای آرامش تماشاگران بوده است.

وی ادامه داد: شاید 65 تا 70 درصد کار انجام شده است و همکاران ما و مدیران وزارت ورزش پای کار هستند. شرکت توسعه و تجهیز امکانات ورزشی و مدیرعامل آن که حداقل 6-5 ساعت در روز در ورزشگاه حاضر است، تلاش می‌کنند تا این کار به خوبی انجام شود.

سرپرست ورزشگاه آزادی در پاسخ به این پرسش که AFC کاور ویژه‌ای برای ورزشگاه آزادی درخواست کرده است، گفت: میزبان فیزیکی بازی فینال هستیم، اما AFC در اصل میزبان فینال رقابت‌هاست و میهمان‌ها و اسپانسرهای مالی با هماهنگی AFC در ورزشگاه آزادی مستقر می‌شوند. امکانات برگزاری فینال از طرف AFC خواهد آمد و کار دست آنهاست. کنفدراسیون فوتبال آسیا به کنترل‌های فیزیکی می‌پردازد.

«برای بخش تردد خبرنگاران، میهمانان ویژه و خانواده‌ها کاورها و دستبندهای خاصی می‌دهند تا حاضران در ورزشگاه، با دستبند مخصوص در محل استقرار خود حاضر شوند.»، نیکوخصال با بیان این جمله تصریح کرد: افسرهای امنیتی هم استقرار هر کسی را در جای خود کنترل می‌کنند. ممکن است برخی‌ها کاورپوش شوند. برای حضور محافظان در VIP و جلوگیری از به هم ریختگی احتمالی، الزامات دقیقی اندیشیده می‌شود، اما فعلاً بحث کاور روی چمن مطرح نیست.

وی با اشاره به بلیت‌فروشی کاملاً مدرن دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: فروش صد در صد بلیت‌ها به صورت الکترونیکی خواهد بود که برای تعیین تاریخ آن، کارگروهی تشکیل می‌شود. برای کنترل بلیت‌فروشی و تماشاگران، گیت‌هایی توسط چند شرکت دانش‌بنیان از روی نمونه‌های خارجی طراحی شده و نمونه‌های آن، دو روز پیش وارد ورزشگاه شد. درِ غربی را در روزهای آینده گیت‌گذاری می‌کنیم و داربست‌های این بخش برچیده می‌شوند. کارت‌خوان‌هایی نصب خواهند شد و تماشاگران بلیت‌ها را روی آن می‌گذارند. این بلیت‌ها، بارکد دارد و اگر اصالت بلیت تأیید شود، در باز شده و به صورت اتوماتیک بسته می‌شود. تونل‌ها نیز شماره‌گذاری شده‌اند و شماره‌گذاری صندلی‌ها هم در چند روز اخیر آغاز شده است. امیدوارم در این چند روز، همه این موارد تکمیل شود تا کسی صندلی خریداری شده را اشغال نکند. امیدوارم این اتفاقات، شروع خوبی برای فوتبال ما باشد.

سرپرست ورزشگاه آزادی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا تماشاگران می‌توانند شب قبل از بازی در اطراف ورزشگاه بخوابند یا خیر، اظهار داشت: هواداران نمی‌توانند وارد استادیوم شوند. پلیس در ورودی ورزشگاه حضور دارد و بلیت هر کسی که بلیت خریده و از آن پرینت گرفته باشد، رویت شده و بعد آن فرد می‌تواند وارد ورزشگاه شود.

نیکوخصال در پاسخ به این پرسش که آیا گیت‌گذاری با حضور جمعیت انبوه در ورزشگاه مشکل خواهد بود یا خیر، گفت: یگان ویژه برنامه‌هایی برای آن دارد و مشکلی در تعداد هوادار نداریم. در چند روز آینده، شمار زیادی از افراد وارد ورزشگاه آزادی می‌شوند تا نرم‌افزار تست شود. برای توقف فرد از مقابل کارتخوان تا بازرسی بلیت و سپس ورود به ورزشگاه، باید زمان میانگین را ثبت کرده و آن را در تعداد افراد ضرب کنیم. هواداران باید حداقل انتظار را در صف داشته باشند تا فشار روحی روانی به آنها وارد نشود. چون اگر این رویه طول بکشد، هوادار خسته می‌شود شده و با حالتی پرخاشگر به سکوها می‌آید. باید در کمترین زمان ممکن به هوادار پذیرش دهیم تا او روی سکوها مستقر شود.دوستان در یگان ویژه تلاش می‌کنند زمان این پروسه به حداقل برسد.

وی درباره بخش خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی تصریح کرد: برای فینال برگشت بخش خارجی پیش‌بینی کردیم. امروز (چهارشنبه) جلسه‌ای با دوستان داشتیم که محل استقرار ژاپنی‌ها در ورزشگاه مشخص شد. برای تعیین بخش خانواده، ما تصمیم‌گیر نیستیم و اگر شورای تأمین استان مصوبه‌ای داشته باشد یا مجوزهای لازم اخذ شود، موظف هستیم پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم، اما تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است.

سرپرست ورزشگاه آزادی در پاسخ به این پرسش که چه مبلغی برای برطرف شدن اشکالات این ورزشگاه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: 15-14 میلیارد تومان برآورد شده بود، اما برای آغاز برخی اصلاح‌ها، باید بهسازی کنیم و هزینه افزایش می‌یابد. برآورد هزینه حداقل 15-14 میلیارد تومان بوده و ممکن است افزایش یابد.

نیکوخصال درمورد نصب صندلی‌های جدید در VIP ورزشگاه آزادی اظهار داشت: 700 صندلی VIP داشتیم که محل تردد افراد خیلی باریک بود و آرامش لازم و معبر درست برای این محوطه وجود نداشت. ما صندلی‌ها را تخریب کردیم و تعداد آن را از 700 به 400 صندلی کاهش می‌یابد، اما کسانی که به این بخش می‌آیند، شرایط مناسبی دارند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا که فردا در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار می‌شود، گفت: این مسابقه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، اما عملیات تعمیر ورزشگاه فردا متوقف نمی‌شود و در زمان مسابقه، یکی دو ساعت عملیات انجام نخواهد شد. با مدیران باشگاه استقلال تفاهم کردیم و قرار شد برای بخش تعمیر شده، دو تونل مسدود می‌ماند و حدود 7-8 هزار بلیت از VIP  و دو سمت آن به فروش نمی‌رسد. هواداران می‌توانند روبه‌روی جایگاه VIP، پشت دروازه‌ها در طبقه پایین و در طبقه بالا بنشینند،‌ اما در جایگاه VIP و بخش‌های سمت غرب ورزشگاه، بلیتی به فروش نمی‌رسد.

نیکوخصال در پاسخ به این پرسش که چند نماینده برای بازدید از ورزشگاه آزادی در تهران حاضر هستند، تصریح کرد: AFC یک نماینده در فدراسیون فوتبال دارد. نماینده خارجی AFC هم دو بار از ورزشگاه بازدید کرده‌ و هر 5-4 روز یک بار به ورزشگاه می‌آید. بازدید اصلی که تا آن زمان باید تعمیرات به پایان رسیده باشد، حدود 15 آبان است که طبق زمان‌بندی‌مان، کار را تا 15 آبان به پایان می‌رسانیم.

وی در این باره که به نظر می‌رسد برگزاری بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران، منشأ خیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: حتماً همینگونه است. شاید برای فصل آینده، کسانی که به ورزشگاه آزادی می‌آیند، امکانات بهتر و بیشتری خواهند دید. برای رسانه‌ها، همیشه مشکل جاگذاری دوربین‌ها را داشتیم که دیگر با این مشکل مواجه نخواهیم بود. مشکل اصلی دوربین صدا و سیما این بود که داکت کابل‌کشی برای سیستم‌های تصویری نداشت و چمن و راهروهای ورزشگاه پر از کابل بود. این مشکل در حال حل شدن است و رضایت همه افرادی که به ورزشگاه آزادی می‌آیند، از جمله مردم و رسانه‌ها جلب می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید