در گفت و گو با جی پلاس؛

طارمی: توانایی ما همینقدر است/ نمی شود همه بانوان از روز اول به ورزشگاه بیایند!

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران می گوید توانایی فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی دوستانه به اندازه دیدار با بولیوی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مهدی طارمی در دیدار تیم ملی ایران برابر بولیوی از ابتدا به میدان رفت که این بازی با حساب دو بر یک به سود تیم ملی ایران تمام شد.

طارمی معتقد است پیروزی تیم ملی مقابل بولیوی و مرور تاکتیک های تمرین شده و حضور بانوان دو اتفاق مثبت و ویژه این دیدار دوستانه بودند که هر دو اتفاق در آینده به فوتبال ایران کمک می کند.

او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پیرامون تیم ملی و حضور بانوان صحبت کرد.

تاکتیک تیم ملی به نسبت جام جهانی عوض شده است

*تیم ملی مقابل بولیوی هجومی کار کرد و می توانست گل های بیشتری بزند اما با اختلاف یک گل به پیروزی رسید.

طارمی: تاکتیک های ما نسبت به جام جهانی عوض شده و حتما با برگزاری بازی های دوستانه بیشتر، بهتر می شویم. ما نیاز داریم تا جام ملت های آسیا بازی های دوستانه متعددی برگزار کنیم تا به آمادگی کامل برسیم.

هیچ تیمی حاضر نیست با ایران بازی کند

*برخی می گویند بولیوی و امثال این تیم، نمی توانند رقبای موثری برای تیم ملی باشند.

طارمی: فدراسیون فوتبال با 40، 50 تیم مذاکره کرده است اما هیچ تیمی حاضر نیست با ایران بازی کند که این مساله اصلا خوب نیست. بازی با بولیوی نسبت به اینکه کلا بازی نداشته باشیم، بهتر است. حداقل در شرایط مسابقه هستیم. هر چند بولیوی تیم خوبی نشان داد.

* امکان داشت تیم ملی شکست هم بخورد!

طارمی: آنها تیم خوبی بودند که مقابل تیم‌های بزرگ بازی کرده است. با این حال نتیجه در چنین بازی هایی مهم نیست. مهم این است که کیفیت خودمان را بالا ببریم. ما توانستیم تاکتیک ها را مرور کنیم و اتفاق مهم بازی با بولیوی همین بود که در آینده به ما کمک می کند.

فدراسیون تلاش می کند اما به جایی نمی رسیم

*چه مشکلی پیرامون هماهنگی بازی های دوستانه وجود دارد؟

طارمی: همه بازیکنان تیم ملی دوست دارند مقابل تیم های بزرگ بازی کنیم که کیفیت خودمان را بالا ببریم. نه اینکه فدراسیون تلاش نمی کند اما به جایی نمی رسد.

*تاکنون چندین فرصت برگزاری بازی دوستانه از دست رفته است.

طارمی: در اردوی قبلی یک فیفادی را از دست دادیم و در اردوی این ماه هم یک فیفادی دیگر را از دست دادیم.

توانایی ما همینقدر است

*کی روش می گوید شاید همین یک بازی هم هماهنگ نمی شد. این اتفاق برای تیمی که در آسیا صدرنشین است، خوب نیست.

طارمی: توانایی ما همین قدر است و همین که از دو فیفادی توانستیم در یکی از آن‌ها برابر بولیوی بازی کنیم، جای شکر دارد. رقبای ما بودجه‌های خیلی بهتری نسبت به ما دارند و می‌توانند بازی‌های بزرگ برگزار کنند. توانایی ما همین قدر است که این موضوع اصلا خوب نیست. با این‌که ما تیم اول آسیا هستیم و همه تیم‌های دنیا اول باید با ما بازی کنند که این اتفاق رخ نمی‌دهد.

نمی شود که از روز اول همه بانوان به ورزشگاه بیایند!

*حضور تعداد محدودی از بانوان در دیدار ایران و بولیوی اتفاق ویژه ای بود و موجب خوشحالی بازیکنان تیم ملی هم شد.

 طارمی: حضور بانوان نکته مثبتی بود که رخ داد. ان‌شاءالله که تداوم داشته باشد تا بانوان هم به ورزشگاه بیایند. به نظر من برای این موضوع اول باید فرهنگسازی کنند. حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از یک جا باید شروع شود. نمی‌شود که از روز اول انتظار داشته باشیم که همه بانوان ایرانی به راحتی به ورزشگاه بیایند. باز هم خدا را شکر می‌کنیم که همین تعداد هم امروز به ورزشگاه آمدند.

دیدگاه تان را بنویسید