در گفت و گو با جی پلاس؛

فریدون زندی: برای حضورم در استقلال مذاکره کردند اما فعلا نمی آیم/ دیگر زمانی برای از دست دادن نداریم

فریدون زندی گفت: هدفم این است که بتوانم در آلمان مربیگری را یاد بگیرم. بعدها اگر قسمت شد حتما دوست دارم به ایران بیایم و مربیگری کنم حالا اگر آن باشگاه استقلال باشد که چه بهتر.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فریدون زندی؛ بدون حاشیه و بدون اینکه خودش را وارد ماجراهای فوتبال ایران کند دارد در سنت پائولی مربیگری اش را می کند. بدون شک شرایط برای درخشان بودن آینده فریدون مهیاست؛ او که خیلی زود وارد دنیای مربیگری شد حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

با زندی تماس گرفتیم تا از او درباره خودش و شرایطی که این روزها دارد سوال کنیم. صحبت درباره سنت پائولی، استقلال و لیگ ایران محوریت حرف های ما با بازیکن سابق تیم ملی است. او در ابتدا درباره خودش  و سنت پائولی به خبرنگار جی پلاس گفت: «همه چیز خوب است. باشگاه ما دارد با برنامه جلو می رود. از روزی که من به تیم جوانان سنت پائولی محلق شدم باشگاه تاکید داشت که نتیجه گیری اصلا مهم نیست و مهم این است که ما بتوانیم باعث رشد بازیکنان شویم. مثلا برنامه تمرینی و غذایی تیم ما با تیم اصلی باشگاه یکی است. بازیکنان در واقع از همین حالا برای تیم بزرگسالان باشگاه و شرایطی که دارد، آماده می شود.»

** قیف برعکس فرآیند بازیکن سازی در ایران!

او به استعدادی که در ایران وجود دارد اشاره می کند و ادامه می دهد: «ایران پر از استعداد است. اما  در خارج از ایران واقعا برای پیشرفت بازیکنان برنامه ریزی می‌‍شود. فکر نکنید اینجا چیزی اتفاقی است. ما از اول فصل از تمام برنامه ها و زمان بازی‌ها خبر داریم. از اول هفته می دانیم برنامه مان چیست و باید چکار کنیم. باشگاه هم به طور کامل حمایت می کند و اصلا فشاری روی ما نیست چون ما هدف داریم. هدف این است که بتوانیم برای تیم بزرگسالان بازیکن بسازیم ولی در ایران مربی را می آورند، از او نتیجه می خواهند و بعد پول نمی دهند و حمایت نمی کنند. حتی می گویند خود شما باید پول در بیاورید. این روش درستی نیست و در نهایت به شکست می رسد.»

** استقلال دیگر زمانی برای از دست دادن ندارد

از زندی درباره وضعیت استقلال سوال کردیم و اینکه بازی های این تیم را تا چه اندازه دنبال می کند که او این واکنش را نشان داد: «استقلال که تیم محبوب من است. تا جایی که بتوانم بازی های تیم را تماشا می کنم. البته زمان تمرین ما معمولا با زمان بازی های استقلال یکی است به همین خاطر خیلی وقت ها مجبور می شوم خلاصه مسابقه را در سایت ها ببینم. به نظرم این دو بردی که استقلال داشت باعث شد تیم روحیه خوبی به دست بیاورد. الان کار البته خیلی سخت شده و ما با صدر جدول زیاد فاصله داریم. استقلال اگر می خواهد واقعا قهرمان شود از الان به بعد اصلا جای اشتباه ندارد. باید همه بازی هایش را ببرد و منتظر بماند حریفان نتیجه نگیرند. امسال واقعا مدعیان خوبی در لیگ هستند. سپاهان، پرسپولیس، پدیده و کلی تیم دیگر واقعا قدرتمند بازی می کنند.»

** صحبت هایی برای حضورم در استقلال شد اما فعلا نمی آیم

اما حرف های پایانی فریدون زندی. آنجا که از او درباره این سوال کردیم که آیا ممکن است روزی در استقلال مربیگری کند که او به خبرنگار جی پلاس این واکنش را نشان داد: « هرکسی دوست دارد در تیم محبوب خودش کار کند. من خاطرات خیلی خوبی از دوران حضور در استقلال دارم ولی واقعا هیچ چیز مشخص نیست. فعلا که من در آلمان کارم را ادامه می دهم. اول فصل امسال هم صحبت هایی شد؛ ولی من هدفم این است که بتوانم  در آلمان مربیگری را یاد بگیرم. بعدها اگر قسمت شد حتما دوست دارم به ایران بیایم و مربیگری کنم حالا اگر آن باشگاه استقلال باشد که چه بهتر.»

دیدگاه تان را بنویسید