مهراب قاسم خانی به دادگاه احضار شد

پس از علی دایی، صادق زیباکلام و الهام پاوه‌نژاد این بار نوبت به مهراب قاسم خانی نویسنده مطرح کشور رسید تا به دادگاه برود و به سوالاتی درباره کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای زلزله‌زدگان کرمانشاه پاسخ دهد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، در نخستین روزهای وقوع زلزله کرمانشاه بود که بسیاری از هنرمندان، چهره‌های مطرح و کسانی که برو و بیایی در اینستاگرام داشتند، وارد میدان شدند و با دادن یک شماره حساب، از مردم خواستند تا کمک‌های خود به زلزله‌زدگان را واریز کنند. بسیاری از فوتبالیست‌ها، بازیگران و حتی چهره‌های سیاسی نیز پیشگام شدند و در کمک به زلزله‌زدگان کم نگذاشتند و حتی برخی از آن‌ها در مناطق زلزله‌زده هم حضور یافتند تا از نزدیک بر نحوه خدمت‌رسانی نظارت داشته باشند که مهراب قاسم خانی هم یکی از این افراد بود.

پس از مدتی اما اظهارات مسئولان کرمانشاهی شائبه‌هایی را در میان مردم ایجاد کرد. حرف‌هایی که نشان از عدم توزیع کمک‌های مردمی میان زلزله‌زدگان داشت. برخی هم معترض شدند که سود این کمک‌های میلیاردی چه می‌شود و مبالغ قرار است در کجا هزینه شوند.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از زلزله کرمانشاه، سلبریتی‌ها هر کدام یکی یکی به دادگاه احضار می‌شوند تا درباره چگونگی خرج کردن کمک‌های مردمی توضیحاتی را ارائه دهند. پس از صادق زیباکلام، علی دایی و الهام پاوه‌نژاد امروز نوبت به مهراب قاسم خانی رسید تا عکس احضاریه‌اش را در اینستاگرام منتشر کند.

قاسم‌خانی با قرار دادن تصاویر احضاریه‌های دایی، زیباکلام، پاوه‌نژاد و خودش در متنی اعتراضی و البته دارای ایهام نوشت «از اینا برای منم اومد … راستش حس بدی داشت. شاید شکل بدی داشت … ولی اشکال نداره. اتفاقا به نظرم نظارت کردن کار خیلی درستیه. به هر حال پول‌هایی از مردم جمع‌آوری شده که قرار بوده در موارد خاصی هزینه بشه. اگه کسی هم این وسط کلاهبرداری و دزدی انجام داده باید مجازات بشه، چون هم از اعتماد مردم سوء استفاده کرده، هم به اعتبار همکاران خودش لطمه زده. فقط … من دو تا سوال کوچیک هم دارم.»

*با کسانی که در زلزله کوتاهی کردند هم مانند سلبریتی‌ها برخورد کنید

این نویسنده مطرح کشور در ادامه با طرح دو سوال عنوان کرده است «سئوال اول: همونطور که بااین حساسیت با سلبریتی‌ها برخورد میشه، با مسئولینی که در همین رابطه کوتاهی کردن هم برخورد شده؟ چه اون هایی که به دلیلی عدم نظارت به ساخت و سازهای غیراصولی و غیراستاندارد باعث افزایش خسارات و تلفات شدن، چه اونها که پس از زلزله به وظایفشون در قبال زلزله‌زدگان عمل نکردن؟!»

*سوال مهراب قاسم خانی از مسئولان قضایی

وی در ادامه آورده است «سوال دوم: از اونجایی که بعضی از نمایندگان و مسئولان در مصاحبه‌های متعدد اعلام کردن که سلبریتی‌ها میلیاردها تومن پول مردم رو خوردن، اگه نتیجه این تحقیقات منجر به کذب بودن ادعای این عزیزان شد، با همین جدیت برای اعاده حیثیت این چهره‌ها اقدام می‌کنید؟»

این احضاریه‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته خبری مبنی بر حبس شش ساله محسن افشانی به دلیل کلاهبرداری و عدم هزینه کردن کمک‌های مردمی برای دختر بیماری به نام «حلما» منتشر شد. 

دیدگاه تان را بنویسید