گزارش جی پلاس؛

کشف چهار ویژگی شخصیتی جدید در انسان ها

محققان دانشگاه نورث‌وسترن ایلینوی در مطالعات خود روی انسان‌های مختلف، چهار نوع شخصیت محتاط، الگو، میانه‌رو و خودخواه را برای انسان‌ها شناسایی کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، تست‌های شخصیت از جمله پرطرفدارترین تست‌هایی است که مردم دنیا به آن علاقه زیادی دارند و تجربه ثابت کرده است که این قبیل تست‌ها، نتایج دقیق‌تری را نسبت به نشانه‌های طالع‌بینی ارائه می‌دهند. اما مطالعات اخیر بر اساس اطلاعات شخصیتی به دست‌آمده از 1.5 میلیون نفر از مردم آمریکا و انگلیس حاکی از آن است که ممکن است شخصیت‌های بسیار متمایزی در دنیا وجود داشته باشند.

محققان دانشگاه «نورث‌وسترن» در مطالعات اخیر خود و در تست‌های متفاوت شخصتی، چهار شخصیت جدید معرفی کرده‌اند که افراد محتاط و محافظه‌کار، افرادی که نمونه و الگو هستند، افراد میانه‌رو و افراد خودخواه هستند. آنها مخالف تست شخصیت «مایر بریگز» هستند و معتقدند پرسش‌هایی که در این تست عنوان شده، بسیار ضعیف هستند و نمی‌توانند شخصیت افراد را به درستی طبقه‌بندی کنند.

محققان بر این باورند که این تست برای هر کاربر، تنها یکی از 16 شخصیت را مشخص می‌کند و ناسازگاری نوع شخصیت‌ها قادر نیست موفقیت شغلی یا شخصیت‌های دیگر را پیش‌بینی کند.

ویژگی‌های شخصیتی را می‌توان در طول سالیان، همواره ارزیابی کرد اما معمولا پنج ویژگی برتر شخصیتی عبارتند از: قدرت پذیرش، باوجدان، برون‌گرایی، سازگاری، روان‌رنجوری. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که برای مشخص کردن این پنج ویژگی‌وجود دارد، این است که خود افراد نمی‌توانند نسبت به آن نظر بدهند و در واقع، ارزیابی شخصی به تنهایی کافی نیست و باید ارزیابی اطرافیان هم مدنظر قرار گیرد.

دانشمندان از الگوریتم پیچیده یادگیری ماشینی براش شناسایی دسته‌هاس شخصیتی استفاده کردند و در نهایت توانستند چهار ویژگی شخصیتی را در افراد مختلف مشخص کنند. آنها از مطالعه روی این پنج ویژگی، به چهار شخصیت نهایی دست یافتند. شخصیت الگو بودن و روان‌رنجوری، با بالا رفتن سن در افراد بیشتر دیده می‌شود. این افراد، بدبین و گستاخ نیستند بلکه مهربان و مؤدب بوده و با احترام با مردم رفتار می‌کنند.

نوع شخصیتی محتاط و محافظه‌کار، شخصیت برون‌گرایی ندارند اما قدرت پذیرش و وجدان بالایی دارند. افرادی که در برون‌گرایی نمره بالا و در سازگاری نمره پایین‌تر از حد متوسط کسب کرده‌اند، شخصیت‌های باوجدان و دارای قدرت پذیرش، در گروه افراد خودخواه طبقه‌بندی می‌شوند.

محققان معتقدند که شخصیت افراد به آهستگی و در گذر زمان و در مسیر بلوغ تغییر می‌کند و افراد بیشتر از قبل قدرت پذیرش و سازگاری و بیشتر ثبات عاطفی پیدا می‌کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید