دارنده طلای بازی های آسیایی، مدال نقره گرفت

در پایان نخستین روز رقابت‌های گرندپری تکواندو ۲۰۱۸ چین‌تایپه، میرهاشم حسینی با شکست مقابل حریف کره‌ای به مدال نقره رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ عصر امروز (چهارشنبه) در پایان نخستین روز رقابت‌های سومین‌ مرحله مسابقات گرندپری تکواندوی ۲۰۱۸ در چین‌تایپه، یک مدال نقره به نمایندگان ایران رسید. در مسابقات امروز سجاد مردانی، ابوالفظل یعقوبی و میرهاشم حسینی سه هوگوپوش ایران بودند که به مصاف رقبای خود رفتند و در پایان، حسینی به مدال نقره وزن ۶۸- کیلوگرم دست یافت و یعقوبی و مردانی با شکست مقابل حریفان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

میرهاشم حسینی، تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم ایران در مبارزه مرحله یک‌شانزدهم "ولادیمیر دالاکلیو" از بلغارستان را ۱۶ بر ۹ شکست داد و  در مرحله یک‌هشتم نیز توانست جواد آچاب، تکواندوکار صاحب نام بلژیکی را با نتیجه ۲۰ بر ۶ مغلوب کند. او در مبارزه مرحله یک‌چهارم نهایی نیز کریستین مسینیش از انگلیس را ۲۳ بر ۱۳ شکست داد و راهی مسابقه نیمه‌نهایی شد تا برنزش را قطعی کند. حسینی در این مرحله یو جن هوانگ از کشور میزبان را با حساب ۶ بر ۳ شکست داد و  راهی فینا شد. او در فینال  مقابل دای هون لی کره‌ای با حساب ۱۳ بر ۹ شکست خورد و تنها مدال ایران در روز نخست این مسابقات را به رنگ نقره کسب کرد.

همچنین ابوالفضل یعقوبی دومین هوگوپوش ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم که در نخستین مبارزه خود سیدهارتها بات از کانادا را ۱۰ بر ۱ شکست داده بود، در مرحله یک‌هشتم نیز "لوره برسیس" از کرواسی را ۱۲ بر ۵ شکست داد و به یک‌چهارم نهایی رسید. یعقوبی در این‌ مرحله ادیوال پونتس، تکواندوکار برزیلی را پیش رو داشت که در وقت قانونی مبارزه به تساوی ۱۴ بر ۱۴ با او رضایت داد و در راند طلایی حریف برزیلی او موفق به کسب پیروزی شد. به این ترتیب یعقوبی دومین ملی‌پوش حذف شده ایران از گرندپری چین‌تایپه نام گرفت.

پیش از او نیز سجاد مردانی در نخستین مبارزه خود با حساب ۸ بر ۷ نتیجه را به حریف ترکیه‌ای واگذار کرد تا بار دیگر با دست خالی از گرندپری‌ها خداحافظی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید