جی پلاس؛

باخت سنگین کرواسی با مواضع برانکو علیه کی روش چه می کند؟!

شکست سنگین 6 بر صفر کرواسی مقابل اسپانیا اعتبار صحبت های برانکو درباره کی روش را زیر سوال برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ شب گذشته برای نایب قهرمان جام جهانی بسیار تلخ بود. کرواسی که حضور بسیار موفقی در روسیه داشت و تا یک قدمی فتح جام جهانی هم پیش رفت، برابر اسپانیا قرار گرفت و به بدترین شکل ممکن 6 گل دریافت کرد و بدون زدن گلی از زمین خارج شد. در این دیدار کروات ها علی رغم داشتن بازیکنان اصلی خود نتوانستند یک موقعیت نصفه و نیمه هم خلق کنند.

این شکست تا حدود زیادی با اعتبار کرواسی بازی کرد و خیلی ها عملکرد این تیم با دالیچ در جام جهانی 2018 روسیه را مقطعی می دانند. این شکست شاید بتواند موجب تجدیدنظر برانکو ایوانکوویچ، دوست صمیمی زلاتکو دالیچ درباره تیم کرواسی شود چرا که او چند ماه قبل به اعتبار عملکرد خوب این تیم، انتقادهای تند و تیزی را از کی روش انجام داده بود.

کی روش و تیمش در جام جهانی مقابل اسپانیا و تمام ستارگان بزرگش عملکرد قابل قبولی داشت و تنها به لطف گل شانسی تیاگو کاستا با یک گل شکست خورد تا تحسین کارشناسان و اهالی فوتبال را در داخل و خارج از ایران به دنبال داشته باشد اما بعد از اوج گیری اختلاف و درگیری کی روش و برانکو، سرمربی سرخپوشان با گوشه و کنایه درباره مربی پرتغالی تیم ملی صحبت کرد.

او صعود نکردن ایران از گروهش را به خاطر نداشتن مربی برنده در تیم ملی ایران دانست و گفته بود: "تیم ملی ایران در جام جهانی نشان داد که بازیکنان بزرگی دارد، اما متأسفانه مربی برنده‌ای همچون زلاتکو دالیچ نداشت، کسی که بتواند از کیفیت بازیکنانش بهره لازم را ببرد. این برای من داستانی در مورد از دست دادن زمان است".

برانکو با خطاب گرفتن کی روش، از مربیگری دالیچ در تیم ملی ایران هم صحبت کرده بود: "دالیچ پس از بازی کرواسی و آرژانتین – دیداری که به برتری 3 بر صفر کرواسی انجامید – دو پیشنهاد از آسیا دریافت کرده است. همچنین در ایران همه انتظار دارند که با رفتن کی‌روش، دالیچ جانشین او شود، به همین خاطر کی‌روش از خود بی‌خود شده و ترسیده است".

نتیجه شب گذشته کراوسی مقابل اسپانیا، به مراتب سنگین تر از نتیجه ای بود که ایران مقابل اسپانیا کسب کرد و شاید از نظر کی روش الان وقت آن رسیده که برانکو به صحبت هایی که چند ماه قبل انجام داد، فکر کند.

دیدگاه تان را بنویسید