اختصاصی جی پلاس/ ۲۷۰ هزار دلار برای یک متعصب

قرارداد عجیب رادوشویچ با پرسپولیس: ذخیره 3/5 میلیاردی!

باورش سخت است اما پرسپولیس برای دروازه‌بانی که یک فصل روی نیمکت می‌نشیند، 270 هزار دلار هزینه می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ این اتفاق تلخی است که در باشگاه پرسپولیس رخ می‌دهد، آن هم در شرایطی که مدیران باشگاه می‌توانند با یک دهم این مبلغ، دروازه‌بانی لیگ برتری جذب کنند، او را کنار علیرضا بیرانوند قرار بدهند و در مواقع لزوم از وجودش استفاده کنند.

رادوشویچ را پرسپولیسی‌ها به عنوان یک بازیکن متعصب می‌شناسند. دروازه‌بانی که خوب بلد است روی نیمکت چه کارهایی انجام بدهد تا محبوب دل هواداران شود. وقتی او انتهای فصل قبل و در روزهای محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات، قرارداد خود را تمدید کرد همه از تعصب بالایش صحبت کردند و در تمجید از او چه متن‌هایی که ننوشتند.

رادوشویچ برای این تعصبی که معنی خاصی هم ندارد، بالغ بر 3 میلیارد هزینه روی دست باشگاه پرسپولیس می‌گذارد. با توجه به نرخ دلار که حداقل 13 هزار تومان است، قرارداد رادو با پرسپولیس ، حدود 3 میلیارد و 510 میلیون تومان می‌شود. با توجه به اینکه هیچ باشگاهی، حتی پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند ارز دولتی دریافت کنند، حمیدرضا گرشاسبی و همکارانش باید این پول را تا دلار آخر به دروازه‌بان ذخیره خود بپردازند.

رادوشویچ این مبالغ را می گیرد و البته لقب متعصب هم همیشه کنار نامش است. دروازه‌بانی که شاید اگر در پرسپولیس نباشد هم هیچ اتفاق عجیبی رخ نمی‌دهد اما مشخص نیست چرا مدیران باشگاه با این رقم، قرارداد او را تمدید کرده‌اند. رقمی که در فوتبال ایران، حتی به دروازه‌بان‌های ملی‌پوشی همچون محمدرشید مظاهری و حسین حسینی هم پرداخت نمی‌شود.

به گزارش جی پلاس؛ شاید بخشی از اشتباه‌های مدیریتی در پرسپولیس، همین قراردادها و مبالغ‌شان باشد. قراردادهایی که مبنای منطقی و فنی برای امضای آنها وجود ندارد و کسی هم نمی‌داند هزینه اش از کجا تأمین می‌شود. اگر در آخر اتفاقی که حالا برای نیلسون رخ داده و او برای دریافت طلب 250 هزار دلاری‌اش شکایت کرده، تکرار شد چندان تعجب نکنید.

رادوشویچ هم یکی مثل نیلسون است. قراردادی بسته و تا جایی امکان داشته باشد پولش را می‌گیرد. در غیر اینصورت چند سال بعد از پرسپولیس شکایت می‌کند و پولش را با جریمه می‌گیرد. از این دست اتفاق‌ها بارها در پرسپولیس دیده‌ایم اما انگار نه عزمی برای مقابله با آن‌ها وجود دارد و نه گوش شنوایی برای شنیدن انتقادها!

دیدگاه تان را بنویسید