گزارش جی پلاس/ مدافع پتربورو در حسرت تیم ملی ایران

تفضلی پشت چراغ قرمز کی‌روش

چند ماه قبل از آغاز جام جهانی، شایعه علاقه کی‌روش به سبک بازی رایان تفضلی در رسانه‌ها منتشر شد. مدافعی که در لیگ یک انگلیس و ترکیب پتربورو یونایتد مشغول بازی بود.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ تفضلی 196 سانتیمتری که هم دوره گرت بیل و تعداد دیگری از ستاره‌های فعلی فوتبال انگلیس نظیر لوک شاو-دفاع چپ منچستریونایتد- و الکس چمبرلین در تیم‌های پایه باشگاه ساوتهمپتون بود، در ترکیب پتربورو نیز بازی‌های کم نقصی انجام داد تا شایعه حضور او در تیم ملی ایران شکل جدی‌تری به خود بگیرد.  

 

تفضلی برای حضور در اردوی تیم ملی ایران چراغ سبز نشان داد و آن را آرزوی خود دانست. اتفاقی که قبل از جام جهانی رخ نداد تا این مدافع 26 ساله بازی در روسیه را از دست بدهد. بعد از پایان جام جهانی و با توجه به سن و سال بالای چند مدافع تیم ملی نظیر پژمان منتظری و حتی سیدجلال حسینی، انتظار دعوت کی‌روش از تفضلی یک انتظار منطقی بود اما سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران ترجیح داد تا مدافعانی جوان نظیر آرمین سهرابیان را به اردو دعوت کند اما نام تفضلی را در لیست خود ننویسد.

 

رایان که این فصل بهترین بازی‌های خود را برای پتربورو انجام داده و در 6 بازی کامل برای این تیم به میدان رفته، فعلا از تفکرات کارلوس کی‌روش خارج است. او در 6 هفته نخست لیگ یک انگلیس، 540 دقیقه در زمین حضور داشته و یک گل نیز برای پتربورو به ثمر رسانده. گلی که باعث شد این تیم قدیمی اما کوچک فوتبال انگلیس، مقابل دانکستر به تساوی یک بر یک برسد.

این تساوی، پتربورو و تفضلی را در صدر جدول نگه داشت. این تیم با مربیگری استیو ایوانز 46 ساله، از 6 بازی 16 امتیاز به‌دست آورده و بر صدر جدول تکیه زده. نزدیک‌ترین تعقیب کننده پتربورو یونایتد، پورتسموث مشهور است. باشگاهی که همین دو فصل قبل در لیگ برتر حضور داشت اما ابتدا به چمپیونشیپ و سپس به لیگ یک سقوط کرد. پتربورو با پورتسموث هم امتیاز است اما به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفته است.

تفضلی در این فصل دو هدف ویژه در سر دارد. دو هدفی که یکی از آنها باشگاهی است و دیگری ملی. این مدافع ابتدا تمرکز کرده تا با انجام بازی‌های کم نقص در ترکیب پتربورو یکی از عوامل صعود این تیم به چمپیونشیپ باشد. اتفاقی که با توجه به نتایج پتربورو در 6 هفته ابتدایی، به هیچ وجه دور از دسترس نیست. به‌خصوص که این تیم بازیکنان توانمندی در اختیار دارد و نشان داده که برای صعود برنامه‌های بسیاری تدارک دیده است.

دومین هدف تفضلی در پتربورو، دعوت به تیم ملی ایران است. او در سطحی نیست که به تیم ملی انگلیس دعوت شود، بنابراین روی بازی برای ایران تمرکز کرده اما هنوز از سوی کی‌روش چراغ سبزی دریافت نکرده است.

به نظر می رسد با دعوت نشدن جلال حسینی و خداحافظی احتمالی پژمان منتظری، حضور تفضلی بتواند بخشی از مشکلات تیم ملی ایران را حل کند اما کی‌روش فعلا به مدافعانی چون آرمین سهرابیان، مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی اطمینان کرده و البته جواب هم گرفته است. به همین دلیل بعید است به این زودی‌ها نام رایان تفضلی را در لیست کی‌روش ببینیم. مگر اینکه اتفاق عجیب و غریبی رخ بدهد. اتفاقی چون درخشش خیره کننده تفضلی در ترکیب پتربورو و صعود به چمپیونشیپ در پایان فصل.

دیدگاه تان را بنویسید