رییس فدراسیون دوچرخه سواری: بازی‌های آسیایی جاکارتا بدترین دوران زندگی ام بود

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت:‌بازی‌های آسیایی جاکارتا به دلیل نتایجی که رقم خورد بدترین دوران زندگی من بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خسرو قمری در نشست خبری فدراسیون دوچرخه‌سواری برای ارزیابی نتایج ایران در بازی‌های آسیایی گفت: ما امروز جلسه کمیته فنی را برگزار کردیم تا عملکرد چند روزه را ارزیابی کنیم. اگر بخواهیم صحبتی کنیم باید بگویم ما در بخش کوهستان برای اولین‌بار نتایج نسبتاً بدی نگرفتیم در بخش دانهیل حسین زنجانیان که مدت‌ زمان مسابقه‌اش سه دقیقه بود متأسفانه لاستیکش دچار ترکیدگی شد و به مقام پنجم رسید اگر اینطور نمی‌شد مدال می‌گرفتیم. فرانک پرتوآذر هم زنجیر دوچرخه‌اش پاره شد و او هم بدشانسی آورد. در بخش جاده برای اولین‌‌بار نماینده خانم داشتیم. در تمرینات دهقان و یزدانی دو دقیقه فاصله رکوردی داشتند و اگر یزدانی دچار مصدومیت نمی‌شد و به جاکارتا اعزام می‌شد می‌توانستیم مدال برنز بگیریم. در مردان هم گودرزی ۴۰ روز مانده به مسابقات زمین خورد و باعث شد ۲۰ روز تمرین تخصصی نکند.

وی ادامه داد: در بخش اومونیوم تا چنین جایگاهی نداشتیم. گنج‌خانلو دو سال است که از رده جوانان به بزرگسالان آمده و نتیجه خوبی گرفت اما در بخش سرعت به هیچ‌عنوان خوب نبودیم و انتظارات برآورده نشد. فکر می‌کردیم مدال می‌گیریم. این نتایج برای من به عنوان رئیس فدراسیون نمی‌تواند توجیه‌کننده باشد چون موفق نبودیم و به همین دلیل از همه مردم و جامعه دوچرخه‌سواری عذرخواهی می‌کنم برای المپیک ۲۰۲۰ باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا موفق باشیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد اینکه اگر می‌دانستید رقبا اینقدر خوب کار می‌کنند، پس چرا تلاش نکردید به آنها نزدیک شوید، گفت: ما که از خارجی‌ها اطلاعات کامل نداریم. کشورهایی مانند چین و تایوان بهترین ورزشکاران جهان را جمع می‌کنند تا از حضور آنها استفاده کنند. کشورهای دیگر آسیایی با امکانات بسیار خوبی که دارند در اروپا اردو می‌زنند و از ما جلو هستند ورزشکار خوب من با سه مسابقه چهارم آسیا می‌شود اما حریفان آسیایی بیش از ۱۸ مسابقه می‌دهند و به عنوان مثال ژاپنی‌ها برای حضور موفق اردوهای مختلف از قبل مهیا می‌کنند. شنیده‌ام ورزشکار قزاق ماهی ۵۰ هزار دلار حقوق می‌گیرد اما ما برای حضور در اردوی اسلوونی دو ماه مشکل داشتیم و تاریخ‌های عجیب و قریبی را برایمان در نظر می‌گرفتند. مربی ما سه مسابقه را در نظر داشت که دو مورد را رفتیم و یک مورد هم کنسل شد. قرار بود در مسابقات کره جنوبی هم شرکت کنیم که مربی اعلام کرد احتمال زمین خوردن بچه‌ها وجود دارد و به همین دلیل نرفتیم.

قمری با اشاره به شرایط باشگاه‌ها گفت:  ما در این مدت پنج باشگاه خود را به دلیل مشکلات اقتصادی از دست داده‌ایم. عمده مشکلات آنها هم به تأمین ارز باز می‌گردد و نمی‌توانند در تورهای بین‌المللی شرکت کنند. در گذشته بخشی از امتیازات دوچرخه‌سواری ما را برای کسب سهمیه المپیک باشگاه‌ها به دست می‌آوردند که چیزی حدود ۸۰ درصد بود اما با شرایط اقتصادی الان اگر باشگاه‌ها نباشند این زنگ خطر به صدا در می‌آید که شاید نتوانیم سهمیه المپیک را هم بگیریم. اسپانسرها هم با این وضعیت کنار می‌کشند و می‌گویند نیازی به تبلیغات نداریم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به بدشانسی‌ها گفت: اگر ما در سه مسابقه که چهارم شدیم، می‌توانستیم مدال برنز را از آن خود کنیم عملکردمان الان قابل قبول بود. کشورهای دیگر بیشتر از ما تمرین نکردند اما چیزی که اختلاف ایجاد کرد این بود که ۸۰ درصد مراحل آماده‌سازی آنها مربوط به مسابقات تدارکاتی بوده است. بچه‌های ما اگر رکوردهای خود را در اردو می‌زدند، می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم. فرق ورزشکار ما با آنها این است که دوچرخه‌سوار ما دو سال است حقوقی نگرفته و آنها ماهی ۵۰ هزار دلار می‌گیرند. ما در حد توان کار می‌کنیم اما آنها بیشتر سرمایه‌گذاری هزینه می‌کنند. واقعاً بدشانسی هم در این نتایج دخیل بود.

وی در مورد اینکه استعفای ابوحیدری به کجا رسید و شرایط‌ شما برای ادامه همکاری با سایر مربیان چیست، گفت: استعفای ابوحیدری نباید حین مسابقات انجام می‌شد و ما هم به او گلایه کردیم قرار نیست در فضای مجازی به ما پیغام بدهم که استعفا داده‌ام. امروز در کمیته فنی در این مورد صحبت کردیم و در هفته‌ها آینده تصمیم نهایی را می‌گیریم. در مورد مربی کوهستان باید بگویم قرار ما این بود اگر یک مدال برنز کسب کردیم که حقوق ۱۸۰۰ یورویی به ۲۸۰۰ یورو افزایش پیدا کند اما چون این اتفاق نیفتاد ما هم پاداشی نخواهیم داد. در مورد سایر اعضای کادر فنی باید ببینیم که چه چیزی به آنها دادیم و چه چیزی باید می‌گرفتیم و پس از آن عملکردشان را بررسی کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد اینکه پیست چوبی چه زمانی آماده می‌شود، گفت: به ما قول دادند سال آینده پیست چوبی ساری به بهره‌برداری برسد. اگر آماده شود می‌توانیم کل سال را آنجا تمرین کنیم البته مشکلات اقتصادی هم وجود دارد و افتتاح و بهره‌برداری یک پیست حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی در مورد اینکه برنامه‌تان برای ادامه کار چگونه خواهد بود، گفت: اولویت ما این است کسانی که می‌توانند برای کسب سهمیه بجنگند را به مسابقات اعزام کنیم. اگر باشگاه‌ها نتوانند در تورها شرکت کنند مجبوریم خودمان این کار را انجام دهیم. به ورزش بانوان هم توجه زیادی خواهیم کرد چون آنها در رویدادهای مهم نسبتاً خوب کار کرده‌اند.کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری زیاد می‌کنند و اگر نتوانیم همپای آنها جلو برویم، قطعاً عقب خواهیم ماند.

قمری در پاسخ به این سؤال که آیا زمین خوردن یا زنجیره پاره کردن فقط مختص ایرانی‌ها بود یا خیر، گفت: این اتفاق جزیی از دوچرخه‌سواری است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد برای کشورهای دیگر هم قطعاً اتفاق می‌افتد. ما سعی کردیم بچه‌هایمان با کمترین مشکل از لحاظ دوچرخه اعزام شوند. برای دوچرخه پرتوآذر بهترین زنجیر را انداختیم و دوچرخه‌های کوهستان، جاده و پیست هم بدون نقص بودند شاید دوچرخه‌ بچه‌های سرعت تنه‌اش قدیمی بود اما لوازم دیگرش نو بود. ما در داخل تولید نداریم و به عنوان مثال از ۱۰۰ وسیله‌ای که برای دوچرخه استفاده می‌شود، شاید فقط دو مورد آن در داخل کشور تولید شود. 

وی در مورد اینکه شنیده می‌شود فدراسیون می‌خواهد پولی که برای پرتوآذر برای خرید دوچرخه داده بود را از وی بگیرد، گفت: اینطور نیست. سرپرست ما در اسلوونی مبلغی را به عنوان کمک به این ورزشکار با عنوان قرض و کمک داده بود اما ظاهراً مبلغی اضافه مانده است. به همین منظور قرار است با اعضای هیأت رئیسه فدراسیون صحبت کنیم تا این مبلغ به عنوان کمک در اختیار او باقی بماند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان تأکید کرد: بدترین دوران زندگی‌ما در بازی‌های آسیای جاکارتا رقم خورد و به دلیل مشکلاتی که داشتیم نتوانستیم به هدفی که داریم برسیم. همه ما ناراحتیم که نتوانستیم مردم را خوشحال کنیم و اما قول می‌دهیم در مسابقات آسیایی آینده این نتایج ضعیف را جبران کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید