خواسته جوانان عضو سمن‌ها برای ایجاد پوشش «بیمه»‌ای

یکی از اعضای سمن‌های استان کردستان با بیان اینکه نداشتن سمت‌های حقوقی برای سازمان‌های مردم‌نهاد مانعی برای رسیدن به اهداف آنان است، گفت: به رسمیت شناختن سمن‌ها در دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است و نداشتن شناسه حقوقی به معنی نداشتن هویت حقوقی برای مجموعه‌ای است که ماهیت آن را افراد داوطلب، متعهد و دغدغه‌مند تشکیل داده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شادی غلامی در اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان که در شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس گفته‌های معاون رییس‌جمهور، مشکل شناسه سمن‌ها برطرف خواهد شد، افزود: جوانان داوطلبانه عمر مفید و با ارزش خود را در راه خدمت بدون مزد و منت به جامعه صرف می‌کنند و در ساختار سازمان‌های مردم‌نهاد تجارب زیادی را به دست می‌آورند به همین دلیل خواستار در نظر گرفته شدن حق بیمه به عنوان پشتوانه آینده‌شان در فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد هستند.


وی با اشاره به اینکه در حادثه کرمانشاه شاهد حضور پررنگ و پرشور جوانان و تشکل‌های مردم‌نهاد به صورت داوطلبانه بودیم، تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و جوانان بازوهای قدرتمندی برای دولت و جامعه هستند که می‌توان از آنها به عنوان دولت‌یاران و همیاران مردم و مشاورین مدیران استفاده کرد.


غلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به ویژه سمن‌های مناطق محروم کشور نیازمند حمایت‌های مالی دولت و مجلس برای توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای پنهان و کارآمد خود هستند، اضافه کرد: ما خواستار این هستیم که توانایی دولت در حمایت از سمن‌ها از ما دریغ نشود.


این عضو سمن‌های استان کردستان با تاکید بر اینکه خواسته سمن‌ها، شفافیت اقتصادی است، تصریح کرد:‌ سمن‌ها امید دارند که مسئولان صرفا شنونده آنها نباشند و برای برون‌رفت مسائل و مشکلات مطرح شده با مسئولیت‌پذیری خالصانه و صادقانه اقدام کنند.


وی با بیان اینکه ایران با تمدن چند هزار ساله خود به ثروت غنی از منابع طبیعی، فرهنگی و انسانی دسترسی دارد، افزود: وجود آسیب‌های اجتماعی و عدم اشتغال به ویژه در مناطق محروم شایسته این مرز و بوم نیست.


غلامی با انتقاد از اینکه هر روزه شاهد خروج نخبگان از این کشور هستیم، تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که همچون تشکل‌های جوانان به رفع مشکلات و موانع اقدام کنند و امکانات لازم را برای ادامه فعالیت آنان در اختیارشان بگذارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید