783 مجرم در طرح عملیاتی رعد نیروی انتظامی دستگیر شدند

رییس پلیس پایتخت از دستگیری 783 مجرم در تهران در اجرای ششمین مرحله از طرح عملیاتی رعد خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار حسین رحیمی در حاشیه نمایش دستاوردهای طرح عملیاتی رعد که در مقر پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ششمین مرحله از طرح رعد از نیمه شب جمعه در تهران آغاز شد و از آن زمان تا کنون با اقدامات انجام شده، 287 مخفیگاه و پاتوق سارقان و مالخران که از قبل توسط تیم‌های اطلاعاتی شناسایی شده بود، منهدم شد.

وی با بیان اینکه 12 باند سرقت نیز توسط ماموران پلیس منهدم شد، اظهار کرد: در مجموع 487 سارق و مال‌خر که درصد قابل توجهی از آنها سابقه‌دار هستند در این طرح توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.

به گفته رییس پلیس پایتخت، در این طرح 119 دستگاه خودروی سواری مسروقه، 83 دستگاه موتورسیکلت و 103 دوچرخه مسروقه کشف و ضبط شده است.

رحیمی با بیان اینکه کشف 12 قبضه سلاح گرم از دیگر کشفیات این طرح است، گفت: ارزش اموال مسروقه مکشوفه در این طرح بیش از 8 میلیارد تومان برآورد شده است.

دستگیری 296 خرده فروش موادمخدر

رییس پلیس پایتخت همچنین با بیان اینکه در اجرای طرح رعد 6 برخورد جدی با خرده‌فروشان موادمخدر در دستور کار قرار گرفت، گفت: در همین راستا 296 خرده فروش موادمخدر توسط ماموران پلیس دستگیر و یک باند اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شد.

به گفته رحیمی، در مجموع 146 کیلوگرم انواع موادمخدر از خرده‌فروشان کشف شد که بالغ بر 100 کیلوگرم آن متعلق به باند مذکور بود.

وی با اشاره به برخورد جدی پلیس با قاچاق کالا اظهار کرد: در اجرای این طرح بیش از 7 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق از سوی قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

کاهش وقوع جرم و افزایش قدرت کشف پلیس پایتخت

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره وقوع جرم در تهران خاطرنشان کرد: زمانی که بنده خدمتم در سمت فرماندهی پلیس پایتخت را آغاز کردم شاهد افزایش 6 درصدی وقوع جرم نسبت به سال قبل بودیم که با اقدامات انجام شده موفق شدیم این آمار را کاهش دهیم و در حال حاضر افزایش وقوع جرم نسبت به سال قبل یک درصد است.

رحیمی ادامه داد: همچنین در زمینه کشف جرایم نیز هنگام آغاز فعالیت، قدرت کشف 61 درصد بود که الان به بیش از 69 درصد رسیده که قطعا اجرای طرح رعد نیز از جمله دلایل آن بوده است.

افزایش میانگین نمره تیراندازی مأموران

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره نحوه و نمره تیراندازی ماموران پلیس گفت: طی یک ماه گذشته طرحی جهادی برای ارتقای توان مأموران پلیس و بالا رفتن مهارت تیراندازی‌شان اجرا شد و طی همین مدت 10 نمره به میانگین نمره تیراندازی مأموران پلیس تهران افزوده شد.

رحیمی با بیان اینکه بیش از 500 میلیون تومان سلاح‌های مدرن آزمایشی برای تمرین مهارت تیراندازی مأموران خریداری شده است، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده مهارت تیراندازی مأموران ما رشد قابل توجهی داشته و در حال حاضر آخرین مدل تپانچه و سلاح‌های بادی نیز برای تمرین در اختیار مأموران قرار گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید