بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای سه گانه کشور خارج شدند

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح مستقر در مهران از خروج بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از پایانه‌های مرزهای مهران، چذابه و شلمچه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار محسن فتحی‌زاده با اشاره به مدیریت جمعیت در پایانه‌های مرزی سه گانه، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس مدیریت و کنترل لایه به لایه جمعیت در پایانه‌های مرزی است که برای این امر، تمهیدات و تدابیر خاصی وضع شده که هم اکنون در تمامی پایان‌ ها به طور کامل و دقیق اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به هفت گیت مخصوص کنترل جمعیت در پایانه‌های مرزی، افزود: برای این منظور در کنار کنترل مدارک زائران، در ترمینال ها و مبداء زوار، پلیس با ایجاد ایستگاه های سیار و ثابت در مسیرها و محورهای مواصلاتی منتهی به استان های ایلام و خوزستان گذرنامه و ویزای آنان را کنترل و پس از اطمینان کامل مجوز عبور می‌دهد.

وی گفت: برابر آمار تا این لحظه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای رسمی کشور جهت شرکت در مراسم معنوی اربعین حسینی (ع) از کشور خارج شدند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح تاکید کرد: به موجب مقررات و قوانین کشور ایران و عراق، شرط اصلی عبور از مرزهای رسمی داشتن گذرنامه معتبر و ویزا است؛ طبق تفاهم نامه صورت گرفته عبور از مرزهای رسمی بدون مدارک قانونی، غیر مجاز است و شامل مجازات سنگینی از سوی کشور عراق خواهد شد.

بنابر اعلام سایت پلیس، سردار فتحی‌زاده با اشاره به عبور غیر رسمی تعدادی از هموطنان از مرزهای مختلف، گفت: هموطنانی که به هر دلیلی به طور غیر رسمی وارد کشور عراق شوند، توسط  مأموران کشور عراق دستگیر شدند و در بازداشتگاه به سر می‌برند و در آینده برای آنها حکم صادر خواهد شد.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح مستقر در پایانه مرزی مهران در پایان گفت:طرح‌های کنترل جمعیت نسبت به سال‌های گذشته موفق‌تر بوده و موجبات رضایتمندی زوار حسینی (ع) شده است؛ ما هم به عنوان خادم زائران مراسم اربعین از همراهی و همکاری تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید