معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

باید تهران را از نو بسازیم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد ممنوعیت‌ و محدودیت‌های ترافیکی در دو هفته ابتدایی مهرماه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محسن پورسیدآقایی صبح امروز در ششمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش حضور یافته و ضمن تشریح اقدامات ترافیکی بازگشایی مدارس گفت: متاسفانه شاهد هستیم که کامیون‌های توزیع مواد غذایی برای سوپرمارکت‌ها در طول روز سرویس‌های مختلفی ارائه می‌کنند که بعضا در برخی موارد مشاهده می‌شود 20 کامیونت به یک سوپرمارکت سرویس ارائه می‌کند و این مساله باعث توقف‌های مجاز و افزایش ترافیک می‌شود.

وی افزود: در شورای عالی ترافیک شهر تهران مصوب کردیم که برای دو هفته اول ابتدای مهر فعالیت این کامیونت‌ها از ساعت 5:30 تا 10:30 ممنوع شود و در مرحله اول نیز این موضوع در محدوده طرح زوج و فرد که قابل کنترل با دوربین است رصد می‌شود.

به گفته پورسیدآقایی، با حل مشکل تردد کامیونت‌های موادغذایی، 12 درصد از ترافیک کاهش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: همچنین در شورای ترافیک تهران پیشنهاد شده که ساعات ادارات در دو هفته ابتدایی مهر تا ساعت 9 صبح شناور شود تا شاهد کاهش ترافیک باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از معضلات تهران حمل و نقل و ترافیک است، گفت: باید تهران را از نو بسازیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه باید پیکره ترافیک تهران جراحی شود، گفت: ترافیک تهران با اصلاحات و دنبال کردن روند گذشته حل و فصل نمی‌شود و باید برای مشکلات ترافیکی تهران جراحی‌های اساسی در نحوه مدیریت حمل و نقل داشته باشیم که به مرور پیشنهاداتمان در قالب طرح و لوایح خدمتتان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌ها برای کاهش ترافیک در هفته اول مهرماه است، ادامه داد: 16 درصد ترافیک شهری مربوط به سفرهای آموزشی است و در هفته اول مهرماه از آنجایی که سرویس مدارس فعال نیستند و والدین فرزندانشان را با خودروی شخصی به مدرسه می‌برند شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه درخصوص ساماندهی سرویس‌های مدارس همکاری‌هایی با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ایم، گفت: مقرر شد قبل از شروع سال تحصیلی، قرارداد با سرویس مدارس منعقد شود و همچنین برچسب‌هایی طراحی شده که سرویس مدرسه در طول مسیر قابل ردیابی باشد و نظارت بر سرویس مدارس برعهده سازمان تاکسیرانی گذاشته شده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه سه خط اتوبوس در مناطق 4 و 8 طراحی شده که سرویس مدارس در ایستگاه‌های مشخص دانش‌آموزان را سوار و پیاده می‌کنند تصریح کرد: همچنین تصمیماتی درخصوص ایجاد محدودیت و ممنوعیت‌های تردد در حوزه کامیونت‌های توزیع غذا برای سوپرمارکت‌ها و شناور شدن ساعات ادارات در شورای ترافیک تهران اتخاذ شده که نیازمند موافقت وزارت کشور است و همچنین تا نیمه مهرماه هرگونه فعالیت عمرانی شهرداری در سطح شهر و بخصوص اطراف مدارس تعطیل خواهد بود تا ترافیک افزایش پیدا نکند.

 

دیدگاه تان را بنویسید