تجهیز ۹ استان به خودروهای امدادی

سرپرست معاونت لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات، از اجرای مرحله سوم تقویت انبارهای امدادی همه استان‌های کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسعود مثنوی گفت: بر همین اساس، ۹ استان کشور به تجهیزاتی همچون آمبولانس، خودروهای نجات و خودروهای سنگین امدادی مجهز شدند.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی معاونت لجستیک در زمینه تقویت انبارهای امدادی برای آمادگی در پاسخگویی سریع به حوادث و سوانح، افزود: بر این اساس تقویت انبارهای امدادی همه استان‌های کشور به اقلام ۲۲‌گانه امدادی بر اساس نیاز یا حوادث مبتلا به استان‌ها در سه ماه گذشته، شامل لوازم امدادی انفرادی، کوهستان، غواصی و جاده نیز میان استان‌ها انجام شده است.

مثنوی ادامه داد: به منظور تقویت انبارهای امدادی طرح تقسیم بیش از ۷۰۰ هزار کنسرو تن میان ۳۱ استان کشور به‌منظور تقویت انبارها و همچنین استفاده در طرح زمستانه اجرایی شد و  به‌علاوه با توجه به اجرای طرح زمستانه ۲۲ هزار عدد کت تک برای امدادگران مخصوص استان‌های سردسیر توزیع شد.

سرپرست معاونت لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات همچنین درباره‌ پوشش لجستیکی و پشتیبانی مراسم اربعین و سالروز شهادت امام‌رضا (ع)، اظهار کرد: به این منظور بیش از ۹۰ خودروی امدادی برای خدمت‌رسانی در این ایام اعزام شد که در خاک عراق و سه استان مرزی خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک تقویت مجدد انبارهای امدادی کشور، به‌خصوص تیم‌های امدادی و تامین البسه مورد نیاز پایگاه‌ها در زمستان انجام خواهد شد، صریح کرد: در سه ماهه آینده تقویت پایگاه‌ها از نظر تامین البسه امدادی و تامین کسری اقلام ۲۲گانه در انبارهای امدادی کشور را در برنامه خواهیم داشت.

مثنوی با بیان اینکه تقویت ناوگان خودرویی امدادی جمعیت هلال‌احمر که شامل خرید آمبولانس و خودروهای نجات می‌شود، در دست اقدام است، گفت: در صورتی که در زمینه تامین اعتبار دچار مشکل نشویم، تا پایان امسال ناوگان خودرویی جمعیت هلال‌احمر را تقویت کرده و در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید