باز هم آزمایش DNA و خواب دختر/ علی اکبر به خانواده‌اش بازگردانده شد

هوا که روشن شد رفت، نوروز بود که خبر شهادتش آمد، ... و اما سال ها بعد، در گمنامی در خاک روستایش آرام گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: سه سال و نیم همه زندگی مشترکی بود که بانو با علی اکبر[۱] گذرانده بود و حاصلش محمدمهدی و سمیه[۲] کوچکی بودند که از پدر هیچ به یاد نداشتند. خاطرات این چند سال و اشک هایی که به یاد علی اکبر می ریخت همه آن چیزی بود که تنهایی های بانو[۳] را پر می کرد اما خاطره آخرین رفتنش زنگی است که مدام در گوشش به صدا در می آید، انگار که هر دویشان می دانستند که این آخرین دیدار است؛ دیداری که لحظاتی در سکوت گذشت تا گرگ و میش هوا، ساکش را به دستش داد، از زیر قرآن ردش کرد و پشت سرش کاسه آبی را به زمین ریخت و نگاهش تا انتهای کوچه، سید را بدرقه کرد.

چند روز دیگر نوروز بود، که خبر شهادتش را برای بانوی جوان آوردند و سال ها گذشت که در گمنامی در خاک روستایش آرام گرفت و خواب دخترش بود که نوید آمدنش شد، یک سال از آن خواب گذشت و بی قراری های بانو آرام، آرام تر شد؛ حالا دیگر در همان روستایی نفس می کشید که علی اکبر نیز در آنجا آرام خفته بود.

انتظارش رنگ و بوی دیگری گرفته بود، آزمایش ها انجام شد، مدت ها گذشت، پاسخ مثبت بود. به دخترش نوید دادند که خوابش درست بوده، خانه را آذین بستند و این سمیه بود که فریاد شادی اش در خانه پیچید که مادر، پدر اینجاست کنار ما، در بالای تپه آرمیده است.

  1. شهید سید علی اکبر حسینی از رزمندگان لشکر ۵ نصر که در عملیات بدر به شهادت رسید و سال ها بعد جنازه اش به عنوان شهید گمنام در روستای محل تولدش دفن شد و یک سال بعد یعنی در سال ۹۴ به وسیله آزمایش ‌DNA شناسایی شد. عملیات بدر به تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال ۶۳ با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) و با هدف انهدام وسیع نیروهای دشمن، کنترل جاده العماره ـ بصره و... در منطقه شرق رودخانه دجله (حد فاصل بین قلعه صالح تا القرنه) در وسعتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع آغاز شد. در این عملیات، علاوه بر تلفات سنگین که به دشمن وارد شد، بیش از ۵۰۰ کیلومتر مربع از منطقه هور از جمله روستاهای ترابه، لحوک، نهروان، فجره و نیز جاده خندق به طول ۱۳ کیلومتر، که فاصله آن با جاده العماره - بصره ۶ کیلومتر است، به تصرف نیروهای خودی درآمد.
  2. فرزندان شهید.
  3. همسر شهید.

دیدگاه تان را بنویسید