عقرب زرد لقب کدام یک از شهدا بود؟

صدام برای سرش جایزه تعیین کرده بود و فرماندهان عراقی از وحشتی که بر جانشان می انداخت، به او عقرب زرد می گفتند و وقتی او را می دیدی جوانی بود لاغر و ریز اندام در حالی که برای خودش نابغه ای بود نگفتنی.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: همه نیروهایش در عملیات شهید شدند و او[۱] تنها مانده بود و باید عقب نشینی می کرد. در این میانه، با گروهانی از نیروهای بعثی مواجه شد. سینه را سپر کرد و گفت: من علی چیت سازیان هستم، عقرب زرد. حال دیگر خود دانید اگر می خواهید مقاومت کنید من تا آخرین گلوله با شما خواهم جنگید در غیر این صورت تسلیم شوید تا جان سالم به در برید. وحشت بر جانشان افتاد از بس که درباره شهامت هایش از فرماندهانشان شنیده بودند و خود را تسلیم کردند، گروهان به حرکت در آمد و علی دور آنها می چرخید. دیده بان فریاد زد که گروهانی در حال پیشروی است و باز هم فریادی دیگر که دست نگه دارید، شلیک نکنید به نظر می رسد علی باشد. نزدیک و نزدیکتر شدند بله علی بود و گروهانی که به اسارت گرفته بود.[۲]

  1. شهید علی چیت سازیان فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۳۲ انصارالحسین (ع) که در چهارم آذرماه سال ۶۶ در گامو به شهادت رسید. این لشکر متشکل از نیروهای استان همدان بود.
  2. برگرفته ازخاطره سرهنگ مرتضی احمدی.

دیدگاه تان را بنویسید