امام خمینی: روز ارتش، روز حماسه ملت و افتخار کشور است

امام خمینی: تبریک به ارتش و ملت شعار نیست، شعور و حقیقت است؛ حقیقتى که در جبهه‏ هاى کارزار جلوه ‏گر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در آستانه فرا رسیدن روز ارتش، امام خمینی در پیامی به ملت ایران و نیروهای مسلح با عرض تبریک این روز، روز ارتش را روز حماسه ملت و افتخار کشور دانستند. در بخش هایی از این پیام آمده است:

«فرا رسیدن روز ۲۹ فروردین روز ارتش شجاع و متعهد جمهورى اسلامى را به ملت ایران و به قواى مسلح و ارتش مجاهد تبریک مى ‏گویم. این سال، تبریک به ارتش و قواى مسلح و ملت که چنین ارتشى دارند که با مجاهدات بزرگ و فداکارى شجاعانه، کشور عزیز خود را از شرّ جنود ابلیس- که با پشتیبانى دو قدرت بزرگ و سایر قدرتهاى وابسته، به کشور عزیزمان هجوم نموده ‏اند- نجات داده و چون سدى عظیم و بنیانى مرصوص در مقابل آن ایستادگى کرده و مى‏ کنند، افزون و مضاعف است. روز ارتش در این سال، روز حماسه ملت است؛ روز افتخار کشور است؛ روز سرافرازى ارتش و سایر قواى مسلح است. تبریک به ارتش و ملت شعار نیست، شعور و حقیقت است؛ حقیقتى که در جبهه ‏هاى کارزار جلوه‏ گر است.». «ضربه‏ هاى پى در پى و مداوم قواى مسلح شاهد این حقیقت است. دنیا این واقعیت را به ثبت رسانده، بگذار تا رسانه‏ هاى گروهى مزدور، هر چه مى ‏خواهند بگویند و هر چه به فکر زبونشان مى‏ رسد بنویسند. بگذار تا شیاطین خارج و داخل، هر توطئه ‏اى که بیانگر ضعف و شکست آنان است، براى تفرقه افکنى بین قواى مسلح قدرتمند بنمایند. اکنون تمام قواى عزیز همرزم ما با خاطرى آسوده و قلبى مطمئن و دلى سرشار از ایمان، یکدل و یک جهت، برادرانه در کنار هم، با دژخیمان از خدا بیخبر، در نبردند و تا انهدام اساس کفر، پابرجا از حقوق انسانها و مظلومان و مستضعفان جهان دفاع مى‏ کنند. خداوند بزرگ یار و مددکار آنان باد. لازم است تذکراتى گرچه تکرارى است، عرض نمایم:

  1. این سال که سال قانون اعلام شده است، لازم است که در ارتش و سایر قواى مسلح، حفظ نظام و سلسله مراتب را که قانون داخلى قواى مسلح است، بیش از پیش مراعات نمایند تا ارتش و سایر قواى اسلامى، قدرتمندتر و هر چه بیشتر منسجم شوند. تخلف از این امور، تخلف از قانون است. و من امیدوارم با برادرى و حفظ نظام و حذف خشونت، قواى مسلح اسلامى آسیب ناپذیر شود.
  2. فرماندهان و سایر افراد ارتش مطمئن باشند که زحمتها و فداکاریهاى آنان در پیشگاه مقدس خداى بزرگ و در نزد ملت شریف مورد تقدیر است، و لازم است به یاوه گوییهاى بعضى منحرفین و گروهکها گوش فرا ندهند و سستى و نگرانى به خود راه ندهند و بدانند که از نقشه‏ هاى شیطانى دشمن ایجاد یأس و تزلزل است و قدردانى از مجاهدات قواى مسلح یکى از وظایف اسلامى- انسانى است که ملت شریف از آن غافل نیستند و شما هر چه به قدرت و پیشروى خود و شکست دشمن بیفزایید، ملت به تقدیر و تشکر و پشتیبانى خود مى ‏افزاید. خداوند تعالى پشت و پناه شما و ملت یار وفادارتان مى ‏باشد.
  3. این جانب براى شهداى عزیز ارتش و سایر قواى مسلح، طلب رحمت از پیشگاه خداوند مى‏ نمایم و طلب عافیت براى معلولین و مدافعین اسلام، و تبریک و تسلیت به بازماندگان آنان مى‏ دهم. باید این عزیزان بدانند که مصیبتهایى که به آنان وارد شده است، ملت شریف با آنان شریک مى‏ باشند. من فرزندان عزیزى که افتخارآفرین بودند از دست دادم و شما عزیزان غیرتمندى که موجب سرافرازى‏ تان بودند به جوار رحمت حق فرستادید. خداوند پناه شما و مددکارتان باد. من بار دیگر این روز بزرگ را گرامى مى ‏دارم و از خداوند سلامت و سعادت شما فرزندان را خواهانم.»

صحیفه امام؛ ج ۱۴، ص ۳۰۰-۳۰۱

دیدگاه تان را بنویسید