امام خمینی (س): زمین از خداست و وارث آن مستضعفانند

خوشا به حال آنان که گرسنه و تشنه عدالتند و از بهر عدالت زحمت مى‏ کشند. و واى به حال آنان که بر خلاف دستور عیسى مسیح و بر خلاف دستور همه پیامبران به نفع ظالمان و جاسوسان و پایمال کنندگان حقوق ملت ها زحمت مى ‏کشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در پیامی به مسیحیان جهان با تبریک میلاد مبارک حضرت عیسی مسیح (ع)، در بخشی از آن آورده اند: «عید سعید میلاد مسیح پیامبر عظیم الشأن، که براى طرفدارى مظلومان و برقرارى عدل و رحمت مبعوث، و با گفتار آسمانى و کردار ملکوتى خود ظالمان و ستمکاران را محکوم، و مظلومان و مستضعفان را پشتیبانى فرمود، بر ملت هاى مستضعف جهان و ملت مسیح و مسیحیان هم میهن مبارک باد.».

ایشان روحانیان مسیح را به دفاع از مظلومان جهان فراخوانده و فرموده اند: «هان! اى پدران کلیسا و روحانیان تابع حضرت عیسى، بپاخیزید و از مظلومان جهان و مستضعفان گرفتار در چنگال مستکبران پشتیبانى کنید.».

خمینی کبیر  ملت عیسوی را به دفاع از شرافت مسیح (ع) دعوت کرده و آورده اند: «خوشا به حال آنان که گرسنه و تشنه عدالتند و از بهر عدالت زحمت مى‏ کشند. و واى به حال آنان که بر خلاف دستور عیسى مسیح و بر خلاف دستور همه پیامبران به نفع ظالمان و جاسوسان و پایمال کنندگان حقوق ملت ها زحمت مى ‏کشند. و اى ملت مسیح و پیروان عیسى روح اللَّه! بپاخیزید و از شرافت عیسى مسیح و ملت عیسوى دفاع کنید، و اجازه ندهید دشمنان تعلیمات آسمانى و مخالفان دستورات الهى، ملت مسیح و روحانیت عیسى را به خلق هاى مستضعف جهان بد معرفى کنند.».

ایشان حضور ابرقدرت ها در معابد را برای رسیدن به ریاست دنیا عنوان کرده و مرقوم داشته اند: «حضور ابرقدرت ها در معابد و دست به آسمان بلند کردن آنان براى دعا به جاسوسان و خائنان به مذاهب مسیح علیه مظلومان و مستضعفان، شما را اغفال نکند که اینان جز براى رسیدن به قدرت بیشتر و نیل به ریاست دنیا ـ که خلاف دستور آسمانى است ـ به چیز دیگرى فکر نمى ‏کنند.».

امام خمینی (س) در بخش دیگری از پیام خویش، طبق آیه صریح قرآن، مستضعفان را وارثان زمین خوانده و چنین آورده اند: «هان اى پدران کلیسا! بپاخیزید و عیسى مسیح را از چنگال این دژخیمان نجات دهید؛ که آن پیامبر بزرگ از ستمگرى که دین را وسیله ظلم، و دعا را وسیله رسیدن به مَسند ستمگرى به بندگان خدا قرار مى ‏دهد بیزار است؛ که دستورهاى آسمانى همه براى نجات مظلومان، از ملکوت نازل شده است؛ و اى مستضعفان جهان! برخیزید و هم پیمان شوید و ستمگران را از صحنه برانید؛ که زمین از خداست و وارث آن مستضعفانند.».

صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۳۷۵ـ۳۷۶

دیدگاه تان را بنویسید