امام خمینی: کارگران و معلمان دو بازوی کشورند

امام خمینی خطاب به کارگران و معلمان گفت: معلمین و آموزگاران تربیت کنند جوانانى را براى خدمت به کشور و اسلام، و کارگران بسیار عزیز ما جدیت کنند که کشور خودشان را از آن ظلماتى که در زمان طاغوت بودند نجات بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه که مصادف بود با میلاد امام نهم شیعیان (ع)، جمعی از کارگران و معلمان به همراه وزرای آموزش و پرورش و کار و امور اجتماعی در حسینیه جماران به حضور امام خمینی (س) رسیده و ایشان در این دیدار در بخشی از سخنان خود فرمود:

تصادف خوبى است که در روز ولادت باسعادت حضرت جواد- سلام اللَّه علیه- ما در خدمت دو قشر عظیم الشأن معلمین و کارگران هستیم. و من امیدوارم که این دو قشر محترم که دو بازوى کشور هستند و ملت، موفق باشند که هر کدام در سنگر خودشان مبارزه علیه ستمکاران را هر چه بیشتر تقویت کنند. معلمین و آموزگاران تربیت کنند جوانانى را براى خدمت به کشور و اسلام، و کارگران بسیار عزیز ما جدیت کنند که کشور خودشان را از آن ظلماتى که در زمان طاغوت بودند نجات بدهند. اینها در آموزش و پرورش و آنها در عمل و کار به همه کشورهاى عالم بفهمانند که ملتى که مى ‏خواهد خودش سرپاى خودش بایستد، هم خودش آموزش مى ‏بیند و هم خودش کار مى ‏کند.

صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۴۱۰ [audio mp3="http://jplus.jamaran.ir/community/wp-content/uploads/2015/04/emam-javad.mp3"][/audio]

حجم فایل صوتی: 499.42K | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00 دانلود فایل صوتی

دیدگاه تان را بنویسید