به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جماران، حجت الاسلام سید حسن خمینی در هشتمین اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز در اردوگاه شهید باهنر تهران افزود: واقعیت این است که جامعه ما بیش از هر چیزی به مادرانش شبیه است، چرا که لغزش و توسعه جامعه از دامن مادران شروع می شود.
یادگار امام با بیان اینکه نقش زن در خانواده پر رنگ تر از گذشته شده است، تصریح کرد: شاید در سال های گذشته تا این حد نقش محوری برای مادر خانواده مطرح نبود، ولی امروزه همه خانواده حول محور مادران می چرخد.
وی ادامه داد: زنان جامعه ما هرچه بیشتر در تربیت فرزندان بکوشند، جامعه ای بهتر را در آینده می سازند.
سید حسن خمینی یادآور شد: کانون ارتباطی با خداوند را در زندگی شخصی خود تعریف کنیم چرا که ارتباط قلبی با خداوند، امروز و فردای ما را می سازد.
وی عنوان کرد: اگر نگاه ما به خداوند از روی شوق باشد، آن وقت چرخش فناپذیر دنیا نمی تواند ما را در خودش گم کند.
یادگار امام خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این اردو گفت: در زندگی فراز و فرودهای زیادی خواهید داشت، اما با خدای خود دوست باشید هر چند که انسان بعضی وقت ها از رفیق خود گلایه هم می کند، اما این ارتباط زیبا و آرامش بخش است و به زندگی هویت می دهد.
وی گفت: رمز توفیق امام خمینی (ره) این بود که ارتباط با خداوند را در هر فراز و فرودی حفظ کرد و خداوند هم محبت امام (ره) را در دل مردم قرار داد.
سید حسن خمینی اظهار داشت: شرایط زندگی ما در طول زندگی یکسان نیست و همواره با شیرینی و تلخی بسیاری همراه است، اما نخ ارتباطی بین ما و خدا را به عنوان یک امر واجب نگه داریم و در هیچ شرایطی ارتباط خودمان با خدا را قطع نکنیم.
هشتمین اردوی ملی جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی در دو بخش جداگانه دختران و پسران با حضور یکهزار و 300 دانش آموز در اردوگاه شهید باهنر نیاوران برگزار شد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.