به عنوان خبرنگار ایرنا در این محل حضور دارم و نظاره گر؛ برای ارسال بسته، پاکت مناسب را طلب می کنم اما متصدی پاسخ می دهد: سیستم قطعه، پاکت بدم یا نه؟ تا سیستم وصل نشه نمی تونیم کار کنیم.
می گویم: پارسال هم برای ارسال بسته به اینجا آمدم و سیستم قطع بود؛ رئیس واحد از آن سوتر بلند پاسخ می دهد: « 365 روز سال مشکل داریم».
کنار خانم مسنی می ایستم، می گوید از صبح منتظر است بسته پستی خود را به مشهد ارسال کند؛ اضافه می کند که هربار به این اداره می آید دچار مشکل هستند؛ این را می گوید و پشیمان از ارسال بسته از اداره پست خارج می شود.
مراجعه کننده دیگری می گوید می خواهد بسته اش را به کشور نروژ ارسال کند؛ می پرسد چرا همیشه باید اینجا سیستم قطع باشد؟ و ادامه می دهد: چرا مسئولان رسیدگی نمی کنند.
وی که به نظر می رسد عجله دارد افزود: حتما باید رسانه های آنور آبی مشکلات ما را مطرح کنند تا شاید فرجی شود؟
خانم دیگری که به پیشخوان تکیه داده بود اظهارداشت: فشارخونم بالاست نمی تونم بیشتر بمونم؛ عصبی که میشم فشارم میره بالا، چرا نباید بعد از دو ساعت انتظار یک بسته کوچک را ارسال کنم؟
متصدی باجه پیشتاز در این هنگام پاسخ داد: ما هم باید جوابگوی مردم باشیم اما گاهی سیستم قطع می شود و مردم هم از دست ما عصبانی می شوند.
متصدی دیگری گفت: به خدا ماهم می گوییم که بیایند و مشکل را برطرف کنند، ما که مقصر نیستیم.
پس از مدتی پسر جوانی به عنوان تکنسین سیستم آی تی آمد و پس از جابه جایی کابل ها و چسب زدن آنها سیستم را تحویل داد و گفتند که سیستم برقرار است اما پس از چند دقیقه دوباره قطع شد.
این بار پسر جوان را به بیرون از ساختمان هدایت کردند تا اگر مشکل قطعی از کابل بیرون از ساختمان است را حل کند که مشکل برطرف شد و خدمات رسانی به مراجعان به جریان افتاد.

این دیالوگ ها برشی از حدود دو ساعت زمان است که بین مراجعان و متصدیان پست رد و بدل شد و پس از آن خبرنگار ایرنا موضوع را به صورت تلفنی با مدیرکل پست استان تهران در جریان گذاشت و خواستار پاسخ وی شد.
مهدی مقصودی با گشاده رویی پذیرای خبرنگار ایرنا بود و پس از آنکه در جریان این رخداد و معطلی شهروندان قرار گرفت تصریح کرد: هیچ قصد و غرضی در این خصوص وجود نداشته و باید از شهروندان در این خصوص عذرخواهی کرد.
وی قطع سیستم را مربوط به قطعی نت عنوان و بیان کرد: پست همانند سایر دستگاهها ارایه خدماتش وابستگی زیادی به زیرساخت مخابرات دارد.
مقصودی تاکید کرد: بیشتر قطعی ها خارج از سیستم سازمان است که سعی شده زیرساخت ها تقویت و در این حوزه سرمایه گذاری شود.
مدیرکل پست استان تهران خاطر نشان کرد: کسب درآمد برای شرکت پست اهمیت دارد و قطعی سیستم نیز در درآمدها تاثیر می گذارد لذا تلاش ما نیز بر آن است که ضمن انجام امور مراجعان در کمترین زمان خللی در خدمات رسانی ایجاد نشود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی از این نوع تعامل و پاسخگویی مدیرکل پست استان تهران به رسانه ها که ضمن پذیرش مساله و عذرخواهی از مراجعانی که معطل مانده بودند علت های مشکل را نیز تشریح کرد تشکر می کند.
اداره پست شهید باهنر زیرمجموعه منطقه پستی 16 تهران فعالیت دارد.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.