مهدی سلطانی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت تکمیل پد هلی کوپتر و پارک اضطراری در شهرهای مختلف شهرستان، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در خصوص احداث پارک های اضطراری شهرستان های استان وجود دارد، نداشتن نقشه بروز و مشخص است چراکه نقشه های موجود نسبت به توپوگرافی زمین متفاوت است.
وی ادامه داد: شهرستان ها باید نسبت به شرایط موجود، راه های دسترسی را مشخص کنند و با توجه به طراحی این بخش به عهده شهرداری ها است، می توانند از طریق استان و دیگر منابع اعتبارات لازم را تامین کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در شهر کیلان زمینی برای احداث پارک اضطراری احصا شده و در دماوند و دیگر شهرهای شهرستان نیز اقداماتی صورت گرفته و شهرستان دماوند که تاکنون پیشرو بوده است.
سلطانی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهم در بخش مدیریت بحران شهرستان، نظارت صحیح بر کمبود آب و خشکسالی است و باید به نحوی آن را پشت سر بگذاریم تا کمترین خسارت به کشاورزان وارد شود.
نماینده اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران به بیمه محصولات کشاورزان و باغداران اشاره و بیان کرد: بیمه یک امر اجباری است و 100 درصد محصولات باغی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا پرداخت خسارت از طریق دولت صورت نگیرد.
همچنین علی شیوا، معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند با تاکید بر اهمیت موضوع بحران بیان کرد: اصلی‌ترین گام در مواقع بحران، دانستن وظیفه و برنامه عملیاتی است که مقرر شد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هماهنگی هلال‌احمر، برنامه عکس‌العملی را تهیه و نصب کنند تا بتوانیم در مواقع بحرانی، نظارت داشته و بر وظایف مسئولان تاکید کنیم.
وی با اشاره به مبحث پد هلی‌کوپتر و پارک اسکان اضطراری، افزود: با توجه به اینکه بهترین طراحان پارک اضطراری برای هر شهر، شهرداران آن شهر هستند، لذا شهرداری‌ها با استفاده از مهندسان مشاور، طراحی‌ها را انجام دهند و این موضوع را پیش ببرند.
شیوا با تأکید بر لزوم توجه مضاعف امور منابع آب به جلوگیری از تصرفات حریم رودخانه‌ها به‌ویژه در ایام تابستان و نصب تابلوی اعلان خطر هشدار سیلاب در حریم رودخانه‌ها، ادامه داد: کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی ملی و دولتی توسط منابع طبیعی، شهرداری‌ها و راه و شهرسازی نیز همانند قبل ادامه یابد.
عباس صفری، شهردار دماوند در ادامه این جلسه بیان کرد: پد هلی کوپتری که در شهر دماوند ساخته شده بعد از آمدن نقشه های آن تکمیل خواهد شد و امکان بارگذاری 2 هلی کوپتر به صورت همزمان را دارد.
صفری اظهار داشت: پارک اضطراری عملکرد خود را در حوزه بحران دارد و پد هلی کوپتری تقریبا آماده شده و فقط سازه مد نظر باید مستقر شود و حدود 5 هکتار است که روبروی بیمارستان سوم شعبان شهرستان قرار دارد و با توجه به گسترده بودن شهر نیاز است در مناطق دیگر شهر نیز ایجاد شود.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.