شایسته‌سالاری به دور از سیاست‌زدگی لازمه پیشرفت امور کشور است.
عارضه‌ای که ناشی از تحزب و دسته‌بندی‌های سیاسی است و گاه گریبانگیر دستگاه اجرایی کشور می‌شود، همین ترجیح منافع حزبی و گروهی بر منافع ملی است.
منافع حزبی تا آنجا که منطبق با منافع ملی باشد پدیده‌ای قابل قبول است.
قاعدتا رقابت احزاب نه برای دستیابی به قدرت بلکه بر سر رقابت برای خدمت به میهن است.
یعنی مصداق آنچه که شهید بهشتی رحمه‌‌الله علیه ترسیم کرد: «ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت.»
از حدود 10 سال پیش به این سو، توجه به بافت تاریخی تهران آغاز شد.
مدیریت پیشین شهرداری تهران بر پایه ایده چند مدیر جوان و خوش‌فکر خود تصمیم به برپایی پیاده‌راه‌هایی در محورهای تاریخی شهر تهران و مشخصا منطقه 12 گرفت.
خیابان تاریخی پانزده خرداد در ضلع شمالی بازار تهران اولین مکان برای اجرای این طرح بود.
کار با مقاومت کسبه راسته بازار آغاز شد و نهایتا پیش رفت و دست آخر همان کسبه مدافعین طرح شدند، چرا که اجرای طرح سبب بهبود شرایط کار و کسب آنها شده بود.
پاکسازی و احیای محله بسیار قدیمی عودلاجان و چندین طرح دیگر از جمله نوسازی بدنه معابر و ساختمان‌های محور تاریخی از جمله طرح‌هایی بود که توسط همان جوانان تحصیلکرده، خوش‌فکر و تهران‌دوست با موفقیت فراوان اجرا شد.
دکتر سعادتی قائم‌مقام وقت شهرداری منطقه 12 تهران از آن دسته مدیران متخصص شهرداری تهران است که بدون هیچ وابستگی سیاسی خدمات شایانی به شهر کرده.
احیای بافت تاریخی شهر تهران و برپاشدن بسیاری از مراکز فرهنگی- رفاهی در خانه‌های قدیمی شهر تهران حاصل تلاش‌های او برای آشتی دادن مردم با تهران است.
در نوسازی و ارتقای کیفی خیابان‌های پامنار و سی تیر ایده‌پرداز و مجری بوده و اکنون در مقام مدیر بافت تاریخی شهر تهران فعالیت بسیاری برای ثبت و احیای بناهای تاریخی تهران دارد.
چند روز پیش در خبرها آمده بود که شهرداری تهران به عنوان سازمان پیشرو در جوان‌سازی مدیریت‌ها، تعدادی از شهرداران مناطق را تغییر داده و دکتر سعادتی به عنوان شهردار منطقه 12- منطقه تاریخی شهر تهران- برگزیده شده است.
کسانی که دوستدار شهر تهران هستند و پیگیر احیای بافت و بناهای تاریخی شهر، ایشان را به خوبی می‌شناسند.
ایشان مدیری جوان و بی‌حاشیه، پاکدست و متخصص شهرساز و متعهد است که به درستی در جای خود نشسته.
اصرار او در ثبت بناهای قدیمی و جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه سبب شده که بساز و بفروش‌ها و دشمنان تهران دشمن او باشند.
انتصاب ایشان به سمت شهردار منطقه 12 تهران، امید دوستداران شهر را برای احیای محور لاله‌زار، ادامه پروژه شهرداری میدان امام خمینی و نجات و احیای بناهای تاریخی افزایش داده.
اگر شهروندان با شهرها آشتی کنند، بسیاری از معضلات شهری به سادگی حل خواهند شد.
اگر شهروندان احساس کنند که شهر متعلق به خودشان و عرصه آن ادامه حریم خود آنهاست، دیگر شاهد رفتارهای ناهنجار و آسیب زننده نخواهیم بود.
اگر شهروندان به شهر احساس تعلق کنند، احساس همسایگی و اشتراک در منافع و مضرات پیدا می‌شود.
وقتی احساس مشترک پیدا شد، همه برای بهبود کیفیت زندگی به سهم خود تلاش خواهند کرد.
ایجاد حس تعلق در شهروندان و احیای پیشینه شهر و فراهم آوردن امکان بهره‌مند شدن همه شهروندان از شهر و تاسیسات آن، بی‌گمان سطح کیفی زندگی را در شهر افزایش خواهد داد.
برگزیدن مدیران کار‌آزموده متخصص پاکدست ایران دوست، موجب دلگرمی و اطمینان شهروندان خواهد بود.
روزنامه ابتکار
1735
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.