به گزارش روز شنبه روابط عمومی ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران، حجت نظری، در جلسه مسئولان و اعضای ستاد با نمایندگان شبکه های استانی و ملی اظهار داشت: در این دوره از فعالیت ستاد، فعالیت دوره های گذشته آنالیز و شرایط موجود بررسی شد اما بیش از این بنا نداریم به گذشته بپردازیم.
وی افزود: نگاه ما به افق های آینده است و تلاش خواهیم کرد که بر مبنای تعامل، فعالیت های غیردولتی را در محدوده جغرافیای شهر تهران پیش ببریم.
نظری با اشاره به تصمیم ستاد توان افزایی برای برگزاری دوره های آموزشی گفت: آموزش از برنامه های اصلی ستاد توان افزایی است و تاکنون دوره های «کار داوطلبانه؛ چیستی و چرایی»، در کوهستان های شمال تهران و حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تهران برگزار شده است.
وی اظهار داشت: مصوبه مدیریت محله در حال بازنگری است و این بازنگری با دو محور انجام می شود.
نظری گفت: در این بازنگری سرای محلات به فضایی برای فعالیت NGO ها تبدیل می شوند.
عضو شورای شهر تهران افزود: در ادامه بازنگری مصوبه مدیریت محله تلاش داریم تا کانون های اجتماع کشور را به رسمیت بشناسیم و برای آن ها از طریق شورای اسلامی شهر تهران اعتبارنامه صادر کنیم.
وی گفت: این اقدام منجر به افزایش مشارکت محلی خواهد شد که می تواند سرای محلات را به کارکرد اولیه و اصلی مدنظر طراحان آن نزدیک کند.
رییس ستاد توان افزایی خاطرنشان کرد: در دوره جدید فعالیت ستاد، با نیروی انتظامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان محیط زیست، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجموعه هایی که ممکن است هر یک ارتباطی با فعالیت های NGOها داشته باشند جلساتی برگزار شده و امیدواریم به انعقاد تفاهمنامه هایی منجر شود.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری شهرداری ها و گروه های مردمی افزود: در برخی حوزه ها همچون حوزه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به جای برون سپاری پروژه ها، در اختیار پیمانکاران گذاشته شود.
وی تاکید کرد: نگاه NGO ها به مسائل شهری نگاهی سوداگرانه نیست و به طور طبیعی امور را با دغدغه بیشتری به انجام می رساند.
نظری با اشاره به مساله شفاف سازی مالی تاکید کرد که بنا نداریم ستاد توان افزایی در این دوره تبدیل به قلکی برای پخش پول بشود.
وی گفت: در دوره های گذشته بالغ بر 50 درصد بودجه سالانه ستاد به کمک های مالی تخصیص می یافت اما ما اکنون در پیش بینی خود این مقدار را به 10 درصد بودجه ستاد تقلیل داده ایم.
رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران با بیان این که از ابتدای در اختیار گرفتن مسئولیت ستاد تا به امروز حتی یک ریال از بودجه این ستاد محقق نشده است اظهار داشت: هر زمانی که بودجه ستاد محقق بشود ما میزان هزینه ها را گزارش خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا؛ ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در فروردین ماه سال 1387 تشکیل شد.
هدف از تشکیل این ستاد برقراری تعامل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران و دیگر سازمان ها و نهادها و دستگاه های اجرایی و مجموعه مدیریت شهری با سازمان های مردم نهاد به منظور تمهید شرایط و امکانات لازم برای فعالیت های این سازمان ها در زمینه تحقق اهداف و وظایف آن ها خصوصاً در مسائل زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، توسعه و عمران شهری و شهرسازی، حقوق شهروندی، هنری، ورزشی، تفریحی، امور تعاونی و مانند آن عنوان شده است.
اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در هفتمین جلسه رسمی خود، حسن خلیلی آبادی و حجت نظری، ناهید خدا کرمی، شهربانو امانی و مجید فراهانی را به عنوان اعضای ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد انتخاب کردند .
بر اساس قانون در این ستاد نماینده ای از وزیر کشور و نماینده شهردار تهران نیز عضو هستند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.