به گزارش ایرنا ، روز گذشته (پنجشنبه) بارش شدید باران سبب بروز سیل در دهستان شهرآباد و پشتکوه از توابع بخش مرکزی فیروزکوه و همچنین مصدومیت 5 نفر و خسارات در بخش کشاورزی و معابر روستاهای جلیزجند (تنگه واشی)، شهرآباد، بادرود و امیریه شد.
مهدی یوسفی جمارانی ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی این حادثه 300 هکتار از اراضی زیر کشت، باغات، کندوهای زنبور عسل، آبیاری تحت فشار و... در روستاهای شهرآباد، جلیزجند و بادرود در دهستان شهرآباد، و منطقه اندور و روستای امیریه در دهستان پشتکوه آسیب دیده اند که خسارتی بالغ بر 5 میلیارد تومان برآوردشده است .
رئیس ستاد بحران شهرستان فیروزکوه افزود: 20 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی یا تخریب شده اند و 4000 متر مربع از معابر روستایی به تعمیر و با سازی نیاز دارند، که هزینه اولیه آن 2 میلیارد تومان برآورد می شود.
به گزارش ایرنا؛ در مردادماه 1395 نیز با جاری شدن سیل در دهستان شهرآباد در فاصله 20 کیلومتری فیروزکوه سبب خسارتی بالغ بر 15 میلیارد ریال به کندوهای زنبور عسل، مزارع و باغات ،ابنیه و راه شد.
رودخانه کنگرخانی به علت عرض کم و نامناسب که در زمان بارش های سنگین و مداوم بسیار آسیب پذیر است که منجر به سیلاب در روستای امیریه با فاصله 5 کیلومتری شهر شده بود.
فیروزکوه با 40 هزار نفر جمعیت، در شمال شرقی تهران واقع شده است؛ این شهرستان دارای2 بخش مرکزی و ارجمند است که در بخش ارجمند 15 روستا و بخش مرکزی نیز 44 روستا وجود دارد.
تهرام/ 98/97/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.