به گزارش ایرنا، فرهنگسرای فردوس مجموعه‌ای از آثار نقاشی هنرمندان چپ دست را به مناسبت هفته جهانی چپ دست ها از دهم مردادماه در نگارخانه پردیسان به نمایش گذاشته است.
روز 13 اوت برابر با 22 مردادماه به نام روز جهانی چپ ‌دست‌ها نامگذاری شده است.
نمایشگاه گروهی نقاشان چپ دست مجموعه ای از تابلوهای نقاشی هنرمندان چپ دست به سرپرستی آناهیتا شمس موسس گروه هنری کیانا است.
ساناز ابراهیمی، هستی ابراهیمی، مریم امیدلو، مریم اصلانی، شایسته اکبری، زینب ترکمن نژاد، شایسته سلطانی، آناهیتا سیاوش، آسو شایان، سناز کفاعتی و فاطمه محمودی از اعضای گروه هنری کیانا و شرکت کننده در این نمایشگاه هستند که با موضوع آزاد در تکنیک های رنگ و روغن، آبرنگ، اکرولیک و ... به خلق اثر پرداخته اند.
علاقه مندان، هنردوستان به ویژه چپ دستان برای دیدن آثار نمایشگاه گروهی نقاشان چپ دست می توانند تا 24 مردادماه از ساعت 9 تا 18 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
همچنین فرهنگسرای فردوس مجموعه‌ای از آثار نقاشی رئال آیدین ساعی ارسی را در نگارخانه پردیسان به نمایش گذاشته است.
آیدین ساعی ارسی متولد 1358 و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی معماری است. از سوابق هنری وی می‌توان به تدریس در دانشگاه و هنرستان، بیش از 24 سال فعالیت هنری در زمینه طراحی، نقاشی رئال و مدرن در تکنیک‌های مختلف از جمله آبرنگ، اکرلیک و رنگ روغن اشاره کرد.
وی در مسابقات و نمایشگاه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه گروهی «ماها» در سال 1391، مسابقه معماری طراحی اقامتگاه و بازسازی بنای کلیسا در کشور پرتغال در سال 1395 و همچنین در نمایشگاه گروهی «صد هنر» در نگارخانه پردیسان سال 1396 شرکت کرده است.
نمایشگاه نقاشی رئال آیدین ساعی ارسی تا 18مردادماه از ساعت 9 تا 18 میزبان علاقه مندان است.

* نمایشگاه گروهی «کنته» در فرهنگسرای امید
این نمایشگاه شامل 25 تابلوی نقاشی و طراحی با تکنیک و سبک های مختلف از نوآموزان و هنرجویان فهیمه رفیع زاده است که به صورت گروهی به نمایش گذاشته می شود.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه گروهی «کنته» می توانند تا 23 مردادماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 به نگارخانه آبی فرهنگسرای امید به نشانی بالاتر از میدان شهدا، خیابان 17شهریور شمالی، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند.

* نمایشگاه تصویرسازی «داستان بی‌پایان» در نگارخانه لاله
این نمایشگاه گروهی مجموعه‌ای از آثار 56 هنرمند جوان است که توسط پژمان رحیمی‌زاده مدرس و هنرمند تصویرگر معاصر گردآوری شده است.
هنرمندان این نمایشگاه در آثار خود، موضوعاتی همچون آرزو، زندگی، مهربانی، امید، شهر، شعر، سفر و ... را با نگاهی تمثیلی و روایی تصویر کرده‌اند. همچنین تنوع موضوعی و تکنیکی حول موضوعاتی مشترک از نکات برجسته این نمایشگاه است.
نرگس ابراهیمی، سعیده احمدی، صدیقه احمدی، نوشین افتخاری‌جم، زینب امینی، رعنا آذرمنش، ویدا آزمون، ندا بشرخواه، مریم تاروردی، اعظم ترشیزی، حدیث جزایری، بهناز جلدی، الهه جوانمرد، معصومه حاجی‌وند، فهیمه حسینی، عباس خانقلی، سحر دانشی، معظمه دهقانی، بهاره دیوانداری، عطیه رجبعلی، سحر رضایی، کوثر رضایی، تهمینه رنجبر‌سلیمانی، مهسا زعیم، مریم سیف، لیدا شریفی‌نیک، آرزو صادقی، گلی صفری، زهرا صفی‌آبادی، فرناز طالب، نرگس طهماسبی، سولماز عبدیان، ستوده عسگری، الهام عسگری، نسیبه عسگری، نسترن عنبری، نعیمه فاضلی، گیلدا فتاحی، غزل فتح اللهی، میثم فراهانی، فاطمه قاسمی، شیوا قاضی، آرزو کاظم، تینا محامی، ملیحه محمدیان، الناز محمدیان، فرزانه محمودی، میترا مختارپور، فرناز مزین، مستوره مصطفایی‌نژاد، گلنوش معینی، مریم ملکیان، سارا میاری، مریم نصیری، آیدا نوری، آیدا ویژه هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه تصویرسازی «داستان بی‌پایان» هستند.
این نمایشگاه پنجم مردادماه در نگارخانه لاله افتتاح شد و تا بیست و سوم این ماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 و روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 میزبان علاقه مندان است.
نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله واقع شده است.

* نمایشگاه نقاشی های سمانه احسانی نیا در فرهنگسرای ملل
سمانه احسانی نیا اردیبهشت 63 در شهر قاین به دنیا آمد. تا پیش از سانحه رانندگی که منجر به معلولیتش شد و مسیر زندگی اش را تغییر داد، در زمینه های هنری از جمله عکاسی تئاتر و معرق فعالیت داشت. بعد از حادثه مدتی طولانی در آسایشگاه معلولین زندگی کرد.
وی در ظاهر بسیاری از چیزهای ارزشمند زندگی اش را از دست داده بود اما با وجود مشکلات زیاد جسمانی شرایط جدید را پذیرفت و سال 86 در رشته علوم اجتماعی شاخه پژوهشگری مشغول به تحصیل شد. با همراهی دوستان هنرمندش در سال 87 نقاشی با دهان را آغاز کرد.
سال 91 با اساتیدی همچون هادی تقی زاده و محمود حسینی آشنا شد و نقاشی را به صورت حرفه ای دنبال کرد.
علاوه بر نقاشی در زمینه های فرهنگی از جمله گویندگی و شعر فعالیت دارد و عضو هیئت مدیره گروه تاتر معلولین (بچه های باران) است.
احسانی نیا آثارش را با بهره مندی از محضر استاد هادی تقی زاده و تکنیک آبرنگ و اکریلیک با همراهی سر، قلب و دهان هنرمند خلق شده و این خود شاهدی است بر اینکه رنگ ها و نقش ها حرف های نگفته بسیار دارند و همچون رودهایی رنگ به رنگ که سرچشمه شان احساسی زلال و آسمانی است.
نمایشگاه نقاشی های سمانه احسانی نیا از 12 تا 22 مردادماه از ساعت 9 تا 20 در فرهنگسرای ملل به نشانی خیابان قیطریه، بوستان قیطریه میزبان علاقه مندان است.

* نمایشگاه «عکاسی صحنه» در فرهنگسرای ارسباران
نمایشگاه با فریم «عکاسی صحنه تئاتر» با مجموعه عکس های حمیدرضا ذوالفقاری در فرهنگسرای ارسباران برپاست.
فریم هایی از صحنه نمایش های آمادئوس با کارگردانی جواد مولانیا در تالارحافظ، کابوس های مرد مشکوک به کارگردانی عظیم موسوی در تالارسنگلج، اندرحکایت بلدیه اصفهان به کارگردانی عظیم موسوی (تالارسنگلج) بخشی از آثار حمیدرضا ذوالفقاری در این نمایشگاه است.
نمایشگاه «عکاسی صحنه» تا 25 مردادماه از ساعت 9 تا 20 در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا میزبان علاقه مندان است.

* نمایشگاه آثار گرافیک در برج آزادی
پنجمین نمایشگاه گروهی موسسه حریر هنر شرق به همت شهلا کوهستانی با 72 اثر در زمینه پوستر و نشانه در نگارخانه آینه برج آزادی برپاست.
تعداد آثار ارسالی برای شرکت در نمایشگاه حدود 390 اثر بوده که هیات داوران 72 اثر را برای برپایی نمایشگاه انتخاب کرده اند، اکثریت شرکت کنندگان از دانشکده علمی کاربردی واحد 34 و دانشگاه معماری و هنر پارس هستند.
نمایشگاه گروهی گرافیک تا 20 مردادماه همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9 تا 17 میزبان علاقه مندان است.

* نمایشگاه گروهی نقاشی در نگارخانه هدی
تابلوهای نقاشی رنگ روغن استاد پرویز یامی و هنرجویان در نگارخانه هدی فرهنگسرای قرآن به نمایش در آمده است.
این نمایشگاه شامل 40 اثر نقاشی رنگ روغن با موضوع طبیعت، طبیعت بی جان و پرتره اثر استاد پرویز یامی و هنرجویان آموزشگاهش است.
نمایشگاه گروهی نقاشی تا پایان مردادماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 در فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین نرسیده به میدان شمشیری میزبان علاقمندان است.

* نمایشگاه طراحی و نقاشی «شکوه سادگی» در نگارخانه شفق
این نمایشگاه به هنرمندی هادی شعبانی فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه هنر در نگارخانه فرهنگسرای شفق برپاست.
در نمایشگاه طراحی و نقاشی «شکوه سادگی» 20 اثر در ابعاد متفاوت با استفاده از تکنیک خودکار روی بوم به نمایش درآمده، آثار این نمایشگاه حاصل جستجوهای درونی و تعمق در ذات هستی با حسی عارفاته از درخت، انسان ها و محیط است.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «شکوه سادگی» می توانند تا 20 مردادماه از ساعت 9 تا 20 به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان 21، بوستان شفق مراجعه کنند.

* نمایشگاه نقاشی در نگارخانه گلستان
مجموعه آثار نقاشی رامونا ایزدی یار با عنوان «گاهی به پروانه نگاه کن» در نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نمایش گذاشته شده، این نمایشگاه شامل 40 اثر با تکنیک کاردک، تکسچر، اکرولیک روی بوم به سبک سورئال، کوبیسم، رئال امپرسیونیسم در ابعاد 40*30 و 100*70 است.
رامونا ایزدی یار دانش آموخته مقطع کارشناسی اقتصاد و علاقه مند به هنر نقاشی است. نقاشی را نزد اساتیدی همچون استاد نیاززاده، فلاح زاده و رضایی آموزش دیده است.
نمایشگاه نقاشی «گاهی به پروانه نگاه کن» از 13 تا 18 مردادماه همه روزه از ساعت 9 تا 18 در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک میزبان علاقه مندان است.

* نمایشگاه نقاشی «سایه روشن» در فرهنگسرای اشراق
در این نمایشگاه گروهی 75 اثر با تکنیک های رنگ روغن، سیاه قلم، مداد رنگی و پاستل گچی و با سبک رئال و موضوع طبیعت، طبیعت بی جان و پرتره به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه سایه روشن نخستین نمایشگاه گروهی هنرجویان توسط استاد مینا درفشی است.
استاد مینا درفشی به مدت 17 سال سابقه هنری در کارنامه خود دارد و گواهینامه درجه یک و دو را از سازمان فنی حرفه ای کشور در دوره های تخصصی رنگ روغن زیر نظر استاد رحیم نوه سی دریافت کرده است.
وی در زمینه های تجسمی، نقاشی، نقاشی روی پارچه و سفالگری نقش برجسته نیز تخصص دارد.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه نقاشی «سایه روشن» می توانند تا 15مردادماه از ساعت 10 تا20 به فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره مراجعه کنند.

* چهارمین نمایشگاه گروهی «از نگاه زیبای من» در نگارخانه آفرینش نور
مجموعه ای از آثار 17 نفر از هنرجویان فتانه پیری‌خواه، مدرس نقاشی مجتمع فرهنگی هنری نور در نگارخانه آفرینش نور برپا شده است.
این نمایشگاه شامل آثار نقاشی در پنج پروژه با موضوع های خودشناسی، ساخت مجسمه از خود و ترسیم خود در 30 سال آینده، ساخت کوسن (من در آینه پدر و مادرم)، من و محیط زندگی ام و افراد تأثیرگذار در زندگی ام است.
فتانه پیری خواه فارغ التحصیل رشته گرافیک و از شاگردان استاد اسانلو است که سال ها با وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه طراحی و تولید لوازم و ابزارهای کمک آموزشی و اسباب بازی و نقاشی دیواری همکاری داشته و تاکنون نمایشگاه های متعدد و متفاوتی از آثار هنرجویان نقاشی خود برگزار کرده است.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «از نگاه زیبای من» می توانند تا 16مردادماه از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه آفرینش نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از پل شهید ستاری، جنب شهر کتاب، مجتمع فرهنگی هنری نور مراجعه کنند.

* نمایشگاه «کتیبه‌های ربانی» در باغ موزه هنر ایرانی
هفتمین نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط امید ربانی با عنوان «کتیبه‌های ربانی» در باغ موزه هنر ایرانی برپاست.
امید ربانی متولد 1349 تهران و رئیس شعبه انجمن خوشنویسان ایران در دبی، خوشنویسی را از کودکی با آموزه‌های پدر و برادر خود آغاز و سال 1365 وارد انجمن خوشنویسان کرج شد و در محضر استاد غلامرضا خلج به این هنر پرداخت.
وی سال 1368 موفق به دریافت مدرک ممتازی خوشنویسی شد و در همان سال در اولین دوره آزمون مدرسین انجمن خوشنویسان شرکت و از میان 50 نفر توانست مقام اول را احراز کند.
ربانی از سال 1369 تدریس را در انجمن آغاز کرد و سال 1371 نخستین نمایشگاه انفرادی خود را با 50 اثر برگزار و سال ها تدریس کرد و محضر استادانی همچون اسرافیل شیرچی و غلامحسین امیرخانی را درک کرد و همزمان در حدود 70 نمایشگاه گروهی در کشورهای ایران، امارات، کویت و ترکیه شرکت داشت.
این هنرمند از سال 1388 به امارات رفت و در شهر شارجه اقامت گزید، سال 1391 با همکاری باشگاه ایرانیان اقدام به تاسیس انجمن خوشنویسان ایران شعبه دبی کرد و مدرک استادی انجمن را دریافت کرد.
ربانی تاکنون موفق به دریافت جوایزی از رقابت‌های مختلف شده که از مهم ترین آنها می‌توان به جایزه «کبری» در سال 2016 و همچنین جوایز خط ریز و خط درشت ارسیکا ترکیه در سال 2015 اشاره کرد.
نمایشگاه «کتیبه‌های ربانی» تا 14 مردادماه از ساعت 14 تا 20 در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی میزبان علاقه ‌مندان است.
تهرام/7245/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.