به گزارش روز چهارشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بابک ربوخه درباره مربیان آموزش حوزه موسیقی اظهار داشت: از هنگام بازگشایی کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ، حدود 600 مدرس موسیقی آزمون ابتدایی، تست حضوری و مصاحبه گرفته شد که از این تعداد 315 نفر انتخاب و به مرکز آموزش برای ثبت مشخصات در سامانه مربیان موسیقی، معرفی شدند.
وی افزود: سازهای ایرانی، سازهای کلاسیک و تئوری موسیقی از جمله رشته‌های حوزه موسیقی است که با توجه به نیاز مخاطبان در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ تدریس می‌شود.
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره تعداد کلاس‌های موسیقی گفت: هم اکنون 90 مدرس موسیقی در 36 مرکز فرهنگی هنری و در مجموع در 144 کلاس آموزشی فعالیت دارند.
ربوخه با اشاره به اجرای کنسرت‌ گروه‌های موسیقی فعال در مراکز سازمان فرهنگی هنری اظهار داشت: همچنین کنسرت‌های آموزشی که در آن مراکز آموزش موسیقی مانند هنرستان‌ها، دانشگاه‌های موسیقی و آموزشگاه‌های موسیقی هر سال یک‌بار به ارائه آموخته‌های هنرجویان خود می‌پردازند، در مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می شود.
وی افزود: کنسرت‌ها و برنامه‌های پژوهشی، برنامه‌های موسیقی مناسبتی، رونمایی و نقد و بررسی آلبوم و کتاب‌های شاخص موسیقی، آیین سپاس، تجلیل و بزرگداشت استادان شاخص موسیقی از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای پاسداشت خدمات هنرمدان موسیقی است.
ربوخه تشکیل گروه کر در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ را از دیگر فعالیت‌های موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هفت گروه کر در فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه، سرو، انقلاب، بهمن، امید و خانه فرهنگ نور فعال است.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.