به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی با بیان اینکه در موضوع تهیه سند آمایش استان تهران شاخص های مؤثر در افزایش جمعیت ١٧ میلیون نفری در حال حاضر و طی ١٠ سال آینده باید مشخص شود افزود: یکی از وظایف کارگروه آمایش استان ارائه طرح تصمیم گیری برای آینده استان است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی در هریک از مناطق، شهرها و روستاها در سند آمایش استان باید متناسب با افزایش جمعیت لحاظ شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر ضرورت کنترل و نظارت بر اعطای مجوزهای ساخت و رعایت حریم شهرها و روستاها تصریح کرد: در توسعه شهری و روستایی لازم است به همه شاخص ها توجه شود و حریم روستاها به همان شکل حفظ شود و آبادی روستا لزوما تغییر حریم روستا و شکل آن نیست.
ترکی، از تدوین برنامه توسعه متوازن استان و تبدیل آن به سند خبر داد و گفت: براین اساس اقدامات دستگاهها در راستای اهداف کلان و راهبردها طبق برنامه ششم توسعه نهایی و برنامه عملیاتی آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: برای توسعه متوازن شهرستان ورامین همه حوزه ها از جهادکشاورزی تا موضوعات زیست محیطی باید مورد توجه قرار بگیرد و به فراخور برش شهرستانی و استانی برنامه ششم توسعه در این بخش نهایی شود.
اولین گردهمایی کمیته ساماندهی آمارهای ثبتی به ریاست نعمت اله ترکی رئیس سازمان با حضور فرماندار ورامین و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.