سید « ابراهیم امینی» روز سه شنبه در نشست هم اندیشی شهرداران نواحی 122 گانه شهر تهران افزود: شورای شهر آمادگی دارد در قالب طرح و لوایح مختلف کمک کند شهر تهران به عنوان نماد و پایتخت به شهری زیست پذیر و پرجاذبه برای گردشگران تبدیل شود.
وی توجه به مسائل مشکلات محلات در تدوین برنامه ها و قوانین را مهم خواند و گفت: باید دید آیا مسایل رفاهی، درمانی و تفریحی در هر محله به گونه ای عادلانه توزیع شده است که همه شهروندان با صرف وقت و هزینه یکسان به آنها دسترسی داشته باشند.
امینی با بیان اینکه معضلات و مشکلات شهر را بدون مشارکت مردم نمی توان حل کرد گفت: مردم باید در کنار ما قرار گیرند تا بتوانیم با حمایت و مشارکت آنها مشکلات شهری را حل کنیم.
وی بر ضرورت تغییر فرهنگ زندگی شهری تاکید و بیان کرد: در برخی کشورها اگر بعضی اوقات شهروندان به نظافت بیرون منزل خود رسیدگی نکنند، شهرداری اقدام می کند و از شهروندان هزینه می گیرد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این نشست با تاکید بر جلب مشارکت شهروندان در حذف فضاهای زائد و پیرایش شهری گفت: استرس شهروندان با زیباسازی محیط شهری تعدیل می شود.
«برزین ضرغامی» افزود: مشارکت از بالا به پایین معنا ندارد و باید برای اداره شهر از مردم کمک بگیریم و آنها را همراه کنیم.
وی تاکید کرد: آرام و زیباسازی شهر نه به زور بلکه با کمک شهروندان و از درون جامعه امکان پذیر است.
ضرغامی با بیان اینکه اگر جداره ها و معابر شهر زیباتر باشد در پی آن آرامش در شهروندان باز تولید می شود، خطاب به شهرداران نواحی 122 گانه گفت: باید در مسیر بهبود سیما و منظر محلات گام بردارید.
به گفته ضرغامی، افزایش مشارکت شهروندان با افزایش زیبایی و آرامش شهر رابطه مستقیم دارد و می توان از این طریق بخشی از تنش های شهری و فضای استرس زا را کاهش داد.

همچنین در این نشست «مصطفی موسوی» مدیرکل نظارت و هماهنگی معاونت امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه پایتخت از نبود مدیریت یکپارچه شهری رنج می برد، خطاب به شهرداران نواحی 122 گانه گفت: تمام فعالیت های شهرداری در ستاد باید در نواحی نیز عملیاتی شود تا تهران شهری زیست پذیرتر باشد.
در این نشست راههای حذف زوائد و پیرایش شهری در تهران بررسی شد.
تهرام/9343/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.