به گزارش ایرنا، محمد علی افشانی روز شنبه در آئین باز گشایی بخش میانی خط هفت مترو تهران در ایستگاه مهدیه افزود: اتمام و توسعه خطوط مترو و تجهیزآن یکی از ماموریت های اصلی شهرداری برای خدمت رسانی به شهروندان است.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا و ترافیک چالش های اساسی پایتخت است، ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی مهمترین ماموریت شهرداری است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل آلوگی هوا 22 روز مدارس تهران در نیمه دوم سال تعطیل شد ،تصریح کرد: با توسعه و راه اندازی خطوط و افزایش تعداد واگن ها و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی آلودگی هوا کاهش و مشکلات شهروندان در این خصوص تا حدودی حل می شود.
افشانی همچنین در بخش دیگری از صبحت های خود به بدهی شهرداری به سیستم بانکی کشور اشاره کرد و اظهارداشت : در این راستا جلساتی با مدیران بانک های مختلف برگزار و سعی شد مشارکت آنها برای تامین اعتبار پروژه های عمرانی شهرداری تهران جلب شود.
شهردار تهران با انتقاد از برخی رسانه ها که در مورد ساخت 630 واگن جدید اطلاعات غلط به شهروندان داده بودند ، تصریح کرد: نقد برای مجموعه شهرداری در دوره کنونی بسیار ارزشمند و مورد استقبال است اما نباید بر مبنای دروغ باشد.
وی درخصوص قرار داد ساخت و اضافه کردن 630 واگن جدید به شبکه مترو تهران گفت: چندی پیش قرار داد مناقصه بین المللی آن با حضور شرکت هایی از 11 کشوراز جمله چند کشور اروپایی برگزار و نهایتا شرکتی برای اجرای این پروژه با مشارکت بخش داخلی انتخاب و مقرر شد که 55 درصد از ساخت این واگن ها در داخل کشور انجام شود.
به گفته شهردار تهران با ساخت و عملیاتی شدن 630 واگن جدید یک هزار و 50 واگن در خطوط مترو پاتیخت خواهیم داشت.
وی به رسانه ها توصیه کرد که با انتشار اخبار ناصحیح مردم را مایوس نکنند.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشک سالی بی سابقه در کشور گفت: نباید از بارش های ناگهانی و خطر وقوع سیل در پایتخت غافل شویم که در این راستا نیز به معاونت حمل و نقل شهرداری دستور دادم که خطوط متروی ظرف یک ماه مورد بازبینی و بازرسی برای اطمینان از ایمن بودن در زمان وقوع سیل احتمالی قرار گیرد.
وی همچنین به اولویت گذاری برای انجام پروژه ها نسبت به محدودیت منابع اشاره کرد و اظهارداشت :اولویت شهرداری تخصیص منابع به پروژه های عمرانی است که پیشرفت فیزیکی بیشتری داشتند و سیاست ما این نیست که منابع محدود مالی را در پروژه های متفاوت تخصیص دهیم.
افشانی همچنین در خصوص مبارزه با فساد در شهرداری تهران نیزتاکید کرد: به شهروندان اطمینان می دهم که با این پدیده شوم به شدت در این نهاد برخورد شود و اجازه نخواهیم داد کسی فکر دست اندازی به اموال مردم را در سر بپروراند.
شهردار تهران در خصوص پروژه برقی کردن موتور سیکلت های پایتخت خاطرنشان کرد: در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه کشور قراردادی به امضا رساندیم و در آینده نزدیک خبرهای خوشی در این خصوص خواهیم داشت.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.