حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان اسلام، اظهار داشت: ایران در طول تاریخ نشان داده که اهل منطق، گفت و گو و دیپلماسی است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی برای نخستین بار در جهان گفت و گوی تمدن ها را مطرح کرد ولی با وجود این نگرش، بوش رئیس جمهور سابق آمریکا، ایران را محور شرارت نامید.
وی با اشاره به مسئله برجام، خاطرنشان کرد: دولت با طرح این مسئله به دنبال تعامل سازنده با جهان بود و برجام را با همه محدودیت ها و مشکلاتی که داشت امضا و اجرا کرد اما بازهم شاهد خروج آمریکا از برجام و زیرپا گذاشتن آن از سوی این کشور بودیم.
خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه ملت ایران حاضر به پذیرش زورگویی دشمن و کرنش در برابر سلطه گران نیست، گفت: ما همان ملتی هستیم که در مسئله تهاجم حزب بعث عراق به ایران، هشت سال دفاع کردیم و در نهایت قطعنامه 598 را پذیرفتیم.
حجت الاسلام فتاح دماوندی بیان کرد: در شرایطی که احتمال موفقیت ایران روبه افزایش بود و مقاومت عراق رو به کاهش، پایان جنگ بدون طرف پیروز می توانست تایین کننده حداقل خواسته های دو ابرقدرت غرب و شرق از پایان جنگ ایران و عراق باشد، اما بدانیم که هیچ ابرقدرتی دلسوز ملت های ضعیف نیست.
وی با بیان اینکه ملت ایران در جنگ تحمیلی با چشیدن طعم ایستادگی و مقاومت، بزرگترین سرمایه را در پیشبرد اهداف نظام محقق کردند، گفت: تجربه نظامی ما در دوران دفاع مقدس زمینه تثبیت اقتدار ما و عامل بازدارنده در برابر تهدیدات نظامی شد و از سوی دیگر توکل بر خدا و تبعیت از ولایت فقیه و اتکا به نیروهای مردمی بود.
امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه در شرایط فعلی رمز موفقیت ما در عبور از بحران ها همین همدلی ها و همراهی ها است، افزود: امروز آمریکا زورگویی خود را به اسم گفت و گو تحمیل می کند اما باید از عهد شکنی آنان در مسئله برجام درس عبرت بگیریم تا برای بار دوم آنان فریب نخوریم.
وی در پایان با بیان اینکه بنای شورای نگهبان بر عدالت و تقوا است، اظهارداشت: شورای نگهبان از ارکان اصیل نظام اسلامی و ضامن اسلامیت قوانین در جمهوری اسلامی و حافظ قانون اساسی است؛ این شورا پشتیبان واقعی مردم و نظام و خار چشم دشمنان و بدخواهان است.
امام جمعه دماوند تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند که شورای نگهبان موظف است از ورود ناخالص ها به ارکان نظام جلوگیری کند؛ البته این نهاد هم معصوم نیست و ممکن است در روند کار آنان گاهی اشتباهی رخ دهد اما کلیت این نهاد مقدس و مهم مورد تایید رهبری است و حتی در صورت خطا نیز نباید مورد هجمه و دشمنی قرار گیرد.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.