به گزارش ایرنا ، محمدجعفر مرتضائیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایفت دستگاه قضا ، دوری جستن از جریان های سیاسی برای افزایش آسایش جامعه است، تحقق عدالت مهمترین هدفی است که قوه قضائیه آن را دنبال می کند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
وی گفت: شهرستان قرچک، یکی از شهرستان های مهاجر پذیر استان تهران است که این امر باعث شده تا در برخی از پرونده ها از جمله پرونده های سرقت شاهد تشکیل تعداد زیادی پرونده در آن باشیم به گونه ای که با تشکیل 3 هزار و 545 پرونده سرقت رتبه دوم و 2 هزار و 424 پرونده تصادفات، رتبه سوم استان تهران به این شهرستان تعلق دارد.
وی بیان کرد: سال گذشته 35 هزار پرونده در دستگاه قضایی شهرستان قرچک مورد بررسی قرار گرفت که در مقایسه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، تعداد ورودی پرونده ها ، 2 هزار عدد کاهش یافته است.
مرتضائیان تصریح کرد: سال گذشته 540 پرونده طلاق در دستگاه قضایی قرچک مورد بررسی قرار گرفت که 60 درصد آن به صورت قطعی به نتیجه رسید.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی جامعه و افزایش قیمت سکه در بازار گفت: با توجه به افزایش قیمت سکه ، طرح تقسیط پرونده مهریه در دستور کار دستگاه قضایی قرچک قرار دارد.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در تحقق عدالت در جامعه گفت : خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه دارند تا قبل از انتشار هر خبر ، صحت آن را مورد بررسی قرار دهند چرا که ممکن است با انتشار یک خبر نادرست، آبروی یک فرد به خطر افتاده و آرامش جامعه سلب شود.
رئیس دادگستری قرچک بیان کرد: این که برخی از خبرنگاران ، از عدم ارتباط دستگاه قضایی با اصحاب رسانه گلایه می کنند به این دلیل است که این دستگاه تلاش دارد تا با دوری جستن از بازی های سیاسی و رسانه ای ، بر اساس عدالت به دادرسی پرداخته و اسیر حاشیه ها نشود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران با وفای ایشان گفت : شهید بهشتی مظهر عدالت و بهترین الگوی رشادت و جوانمردی است و توانست تا تحولی عظیم و بنیادین در دستگاه قضایی کشور به وجود آورد و امروز نیز جامعه از خدمات ایشان برخوردار است.
اول تا هفتم تیرماه ، هفته قوه قضائیه نام دارد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.