به گزارش ایرنا ، محمدمهدی طهرانچی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا که در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی برگزار شد اظهار داشت: در کنکور سراسری امسال، در حالی 642 هزار نفر در گروه علوم تجربی شرکت می کنند که فقط 155 هزار صندلی برای این تعداد داوطلب وجود دارد.
وی گفت: همچنین در رشته های ریاضی و فنی 144 هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت می کنند که برای این افراد 253 هزار صندلی دانشگاهی وجود دارد و این نسبت در حوزه علوم انسانی که 200 هزار شرکت کننده داردب به گونه ای است که برای داوطلبین این حوزه 290 هزار صندلی دانشگاهی وجود دارد.
وی افزود : استقبال داوطلبان از رشته های علوم تجربی و پزشکی ، مطالبه و علاقه آنان را به رشته های پزشکی نشان می دهد که این امر زنگ خطر را برای رشته های پایه و علوم انسانی به صدا در آورده است.
رشته های دانشگاهی بر اساس نیاز امروز طراحی نشده است
وی با اشاره به این که رشته های دانشگاهی امروز بر اساس نیاز 20 سال پیش تعریف شده اظهار داشت : با بررسی وضعیت برخی از واحدهای دانشگاهی ، مشخص است که برخی از این واحدها تنها برای آموزش دادن دانشجویان مشغول به کار می باشند و برنامه ای اساسی برای فعالیت های علمی خود ندارند.
طهرانچی تأکید کرد: جریان آموزش دانشگاه ها باید به دستاوردهای علمی و فناوری قابل مشاهده در جامعه ختم شود و منافع اقتصادی و اجتماعی منطقه را در نظر داشته باشد.
وی گفت: این که امروز جوان تحصیل کرده ما با مدرک دکترا بیکار است نشان می دهد که آموزش و تربیت ما ناقص بوده است ، اگر در منطقه ای کشاورزی ، رشته های دانشگاهی مرتبط کم اثر است ثابت می کند که آن واحد دانشگاهی ارتباط موثری با جامعه ندارد.

**جوانی که چشم به آن سوی مرزها دارد محصول دانشگاه اسلامی نیست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به وظایف چهارگانه دانشگاه در تربیت نیروی انسانی ، تعالی فردی و اجتماعی ، افزایش دانش و حل مسائل و مشکلات جامعه افزود: تربیت نیروی انسانی با به کارگیری از دانش مهارتی ، تخصصی و اجتماعی میسر می شود و حل مسائل با توسعه پژوهش در جامعه حاصل می شود.
وی تأکید کرد: دانشگاه باید جوانانی با ایمان، شجاع، اهل اقدام، مبارز با ظلم ، با گذشت و امیدوار به آینده تربیت کند ، جوانی که نگاهش به آن سوی مرزهاست ، محصول دانشگاه اسلامی نیست .
در پایان این مراسم ، حامد زارعی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا معرفی و از تلاش های حسینعلی شیبانی رئیس سابق این واحد دانشگاهی تقدیر به عمل آمد.
بیش از 16 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا مشغول به تحصیل هستند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.